MAIN MENU

Footer Pages

30 Ogo 2014

TAMAN NEGARA KUALA TAHAN APA KESUDAHAANYA NANTI?

Satu pemandangan biasa di jalan raya yang menghubungkan bandar Jerantut dan kawasan Kuala Tahan, Hulu Tembeling. Berpuluh lori balak akan melalui jalan ini setiap hari. Apabila jalanraya rosak dan semua penduduk merungut, peruntukan dengan nilai berpuluh juta ringgit akan diminta untuk memperbaiki jalanraya tersebut. Siapa yang meminta dan akan mendapat projek tersebut tidak perlu dihuraikan. Moralnya bukan satu perjalanan yang indah jika anda melalui kawasan berkenaan.

Selepas projek Caviar Park berjalan, difahamkan ada banyak lagi kawasan hutan yang akan digondolkan untuk projek-projek lain seperti Bandaraya Hutan, Safari Park, Projek Ladang Getah & Gaharu dan sebagainya. Teringat kepada iklan NRE - Malaysia merupakan bumi yang bertuah yang kaya dengan biodiversiti. Sumber : Kami Bantah Projek Penternakan Ikan Sturgeon di Kuala Tahan

Apakah pihak berwajib hanya melihat sahaja tanpa ada pengetahuan dan tindakan, kenapa untuk apa bagaimana dan apa sudahnya nanti? Sudahnya situasi yang sekan dibiarkan ini pasti mengundang musibah untuk alam ini khasnya Taman Negara Pahang sendiri.

Wassalam, Wa'allahhualam.
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih di atas kunjungan anda ke halaman blog ini. Paparan blog lebih menarik jika anda menggunakan paparan versi website. Sebarang pertanyaan, pandangan dan cadangan. Sila email kepada pengarang. Terima kasih.