MAIN MENU

Footer Pages

27 Ogo 2014

DR. HAIRUDDIN MOHD ALI DIANUGERAH TOKOH GURU DAERAH JERANTUT.

JERANTUT 25 Jun - Meskipun sudah bersara sebagai seorang pendidik, namun dedikasi untuk terus menyumbang dalam bidang pendidikan membuatkan Dr. Hairuddin Mohd. Ali, 62, dipilih sebagai Tokoh Guru peringkat daerah di sini kelmarin.

Turut menerima Anugerah Tokoh Pendidik Veteran Jerantut iaitu bekas guru besar yang juga penggiat masyarakat, Mokhtar Dilu, 80.

Hadiah kepada kedua-dua tokoh berkenaan disampaikan oleh Ahli Parlimen Jerantut, Ahmad Nazlan Idris sempena sambutan Hari Guru peringkat daerah yang berlangsung di Sekolah Menengah Kebangsaan Agama (SMKA) Tengku Ampuan Hajah Afzan di sini.

Hairuddin dan Mokhtar masing-masing menerima cenderamata, sijil penghargaan dan replika cek bernilai RM5,000 yang disumbangkan oleh Bank Rakyat cawangan Jerantut.

Ketika ditemui Hairuddin berkata, anugerah itu merupakan satu penghargaan tertinggi dalam kerjayanya sebagai pendidik selama 36 tahun di beberapa buah sekolah di daerah ini.

"Anugerah itu menguatkan iltizam saya untuk terus menabur bakti dalam dunia pendidikan peringkat tertinggi khususnya bidang pengurusan dan kepimpinan sekolah termasuk sekolah kluster," katanya. Utusan Malaysia

AAP - Tahniah dan syabas pada beliau "Jasa mu tetap dikenang" Secara peribadi penulis juga pernah menjadi anak murid beliau semasa belajar di sekolah Menengah dahulu.

Wassalam, Wa'allahhualam.
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih di atas kunjungan anda ke halaman blog ini. Paparan blog lebih menarik jika anda menggunakan paparan versi website. Sebarang pertanyaan, pandangan dan cadangan. Sila email kepada pengarang. Terima kasih.