MAIN MENU

Footer Pages

15 Dis 2014

PEMANCING PERLU ADA LESEN MEMANCING ?

Kini khabarnya peminat dan kaki pancing perlu mengambil lesen memancing sebelum dibenarkan memancing. Bagi kaki pancing perkara ini bukanlah suatu perkara yang disenangi. Pasti ramai yang akan membantah.

Kini terdengar rungutan daripada  para pemancing bahawa satu polisi baru akan diperkenalkan ke atas mereka menerusi kegiatan memancing. Menurut sumber yang diperolehi.

1. Polisi baru berkaitan pemancing telah mendapat kelulusan dari agensi yang mencadangkan dan membahaskan perihal lesen untuk pemancing.

2. Dan polisi berkenaan akan dibahaskan oleh parlimen bagi tujuan kelulusan.

Dan ini pula sebaran mengenai penalti yang akan dikenakan kepada pemancing yang gagal mematuhi peraturan baru yang bakal dikuatkuasakan.

Perlu di ketahui bagi pemancing individu jika memancing tanpa lesen kesalahan pertama RM 500.00 dan kesalahan kedua RM 500.00 dan ketiga RM 500.00 seterus ke mahkamah. Tertanya juga apakah lesen memancing ini meliputi sungai-sungai atau tempat yang lainya? atau hanya di kuatkuasakan di lautan sahaja?

Wassalam, Wa'allahhualam.
 

1 ulasan:

  1. tak pasti tapi tadi saya ada terbaca yang ni belum dibentangkan lagi dan benda ni dicadangkan untuk pemancing laut dan yuran untuk ambil lesen pon rm10 je

    BalasPadam

Terima kasih di atas kunjungan anda ke halaman blog ini. Paparan blog lebih menarik jika anda menggunakan paparan versi website. Sebarang pertanyaan, pandangan dan cadangan. Sila email kepada pengarang. Terima kasih.