MAIN MENU

Footer Pages

3 Ogo 2014

KUALA TAHAN, TAMAN NEGARA DULU DAN SEKARANG

Antara Dua Darjat..... Antara perit jerih anak watan yang mempertahankan khazanah warisan alam dan tangan2 rakus yang berkuasa memperkosa khazanah kononnya atas nama pembangunan.... Apakah Gunung Tahan mampu bertahan beberapa tahun lagi? Suatu hari kita akan bercerita kepada cucu cicit.... Dulu Negeri Pahang pernah mempunyai hutan hujan berusia jutaan tahun....antara yang tertua di dunia.... Sungainya mengalir jernih dari kaki gunung..... Tapi semua itu sejarah silam..... Taman Negara beransur2 hilang dari kalendar pelancongan dunia... Sumber : FB I ♥ PAHANG
AAP - Perlu juga direnung-renungkan apakah akan terjadi dan apakah nasibnya Kuala Tahan pada hari esok ? 5-10 tahun nanti bagaimanakah rupanya? Berat mata memandang... semakin sayu hati terasa.... apakah nanti khazanah alam ini akan menjadi sebuah cerita penglipur lara sahaja, buat tatapan anak cucu kita nanti... dahulu sungai pahang ini indah dan airnya amat jenih.  Pasti alam ini  tidak mampu bertahan dengan kerakusan tangan-tangan manusia duniawi.

AKU ANAK PAHANG
Wassalam, Wa'allahhualam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih di atas kunjungan anda ke halaman blog ini. Paparan blog lebih menarik jika anda menggunakan paparan versi website. Sebarang pertanyaan, pandangan dan cadangan. Sila email kepada pengarang. Terima kasih.