MAIN MENU

Footer Pages

3 Dis 2013

INFO SEGERA : BANJIR DI KUANTAN SEMAKIN BURUK !

:: Info terkini : Pihak PAIP akan membuka empangan kobat dlm msa terdekat oleh itu minta kawasan berdekatan berjaga-jaga.. info telah disampaikn oleh ceo paip didlm radio pahang sebentar td All the transformers at Bandar Indera Mahkota will be shutdown when water level reaches critical level for safety reason due to flood. AM Pahang personel to access the situation and advice. Total load to be interrupted: 55MW (approximate) NLDC Kuantan..empangan Kobat akan dibuka sbb dah x boleh tampung air byk..kuantan akan tenggelam...Allahuakhbar... Info terbaru : Kepada penduduk kuantan di sekitar cenderawasih, permatang badak, sungai isap, seri teruntum dan berada dalam lingkungan kawasan rendah diminta mengemaskan barang-barang kerana pada malam ini , air pasang dari laut akan bertemu dengan air dari sungai lembing. Kemungkinan akan berlaku banjir besar. Di minta maklumkan kepada penduduk sekitar kawasan-kawasan yang rendah untuk bersiap sedia. Sila fowardkan. Saya menerima telefon dari TNB Gebeng bahawa pencawang masuk utama tanjung gelang di seberang balok yang membekalkan letrik ke pelabuhan telah dinaiki air. Jika usaha mengeluarkan air gagal, TNB terpaksa memutuskan bekalan dlm masa 30 minit sehingga 1 jam. Sila salurkan maklumat ini kepada semua pengguna yang lain. Message from tnb..kuantan akan blackout tak lame lagi..jangan lupa padamkan semua suiz takut arus elektrik mengalir.Harap maklum. Sumber Facebook.

AAP- Sejauh mana kebenaranya mesej ini... Sekurang-kurang anda yang terlibat disana telah bersiap sedia dan berwaspada sentiasa !

Wassalam, Wa'allahhualam.
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih di atas kunjungan anda ke halaman blog ini. Paparan blog lebih menarik jika anda menggunakan paparan versi website. Sebarang pertanyaan, pandangan dan cadangan. Sila email kepada pengarang. Terima kasih.