MAIN MENU

Footer Pages

16 Nov 2013

SALAHKAH KALAU MEMAKAI BADGE ATAU LAMBANG NEGERI PAHANG PADA KERETA?

Ramai yang bertanya salah atau tidak, kita memakai lambang negeri Pahang atau logo @ Badge Negeri Pahang? Kalau VVIP , VIP atau kerabat itu sememang tidak menghairankan. Tertanya juga orang perseorangan atau orang biasa macam kita ini jika memakainya bagaimana?

Jika sekali difikirkan rasanya tak salah kalau pakai badge ini. Sebab ianya sekadar logo negeri bukan ada tulis apa-apa pada logo berkenaan. Persoalanya salah ke kalau pakai logo negeri? Apa beza kalau kita pakai baju yang ada logo negeri? atau pakai sticker logo negeri? Setidak-tidak semangat Patriotik untuk negeri Pahang itu tinggi. Jika tersalah sila betulkan.

Setakat yang di ketahui tidak berjumpa lagi larangan memakai Bagde negeri ini dan ramai juga yang telah memasang logo ini pada kenderaan mereka. Semoga perkara ini mendapat penjelasan daripada pihak tertentu. Kalau menjadi satu kesalahan jangan pakailah :)


Wassalam, Wa'allahhualam.
 

5 ulasan:

  1. rasanya tak salah. bukanye pakai logo PDRM, ataupun logo2 kerajaan yg lain. =)

    BalasPadam
  2. Tak salah utk negeri tercinta

    BalasPadam
  3. Tak salah utk negeri tercinta

    BalasPadam
  4. Kalau pakai tag negeri di plet kereta rasex salah sbb kita bangga dgn negeri sendiri atau negeri yg kita minat. Kalau kene saman gak x tau lah nak ckp apa. Kenapa pakai baju negeri bkh kereta pakai lambang di plet x blh rase x salah pon kan. Kecuali kita pakai lambang ada tulus dato ke lambang polis ke yg x ada kenemengene dgn empunya kereta tu lain lah kan

    BalasPadam
  5. X Salah pon rasenya..sebb logo negeri sahaja..bukannnye logo diraja @ dato vvip

    BalasPadam

Terima kasih di atas kunjungan anda ke halaman blog ini. Paparan blog lebih menarik jika anda menggunakan paparan versi website. Sebarang pertanyaan, pandangan dan cadangan. Sila email kepada pengarang. Terima kasih.