MAIN MENU

Footer Pages

11 Jul 2011

Potret kehidupan : Sudah puas dengan kehidupan.

Cubaan membunuh diri di Jambatan Ke 2 Muar. Seorang gadis melayu cuba membunuh diri dengan meletakkan pisau dileher serta mengungut untuk terjun ke sungai Muar. Ini adalah kesan stersss serta gagal menyanyangi diri sendiri. Semuga Allah selamatkan hambanya ini. Perkara tersebut berlaku pada 10.Julai 2011 jam 4.30 petang. Membunuh diri bukanlah jalan penyelesian untuk sebuah kehidupan...  sesungguhnya semuanya akan dipersoalkan kelak :(

Kesalahan membunuh diri merupakah satu kesalahan yang terlalu besar. Orang yang membunuh dirinya akan diazab di akhirat kelak sebagaimana dia membunuh dirinya di dunia sepertimana dijelaskan oleh Nabi S.A.W.

Maksudnya: “Sesiapa yang terjun dari bukit membunuh dirinya, dia akan terjun ke dalam neraka jahannam kakal di dalamnya selama-lamanya. Sesiapa yang meminum racun membunuh diiri, racun itu akan berada di dalam gengamannya, dia akan menghirup racun itu di dalam neraka jahannam kekal di dalamnya selama-lamanya. Siapa yang membunuh dirinya dengan besi, maka besi itu akan berada dalam gengamannya, dia akan menikamkannya di perutnya di dalam neraka jahannam, kekal di dalamnya selama-lamanya.” (HR al-Bukhari dan Muslim)

Wassalam, Wa'allahhualam. Salam hormat daripada :

9 ulasan:

  1. sampai mcm tu sekali kerana tekanan hidup
    salah siapa?

    BalasPadam
  2. cari boipren baru sudehhh..

    BalasPadam
  3. AUC - salah diri sendiri gamaknya :(

    Ieda - Tul tu kumbang bukan sekor hehehe :) carik aje lain yak :)

    BalasPadam
  4. pelik budak2 skg..pendek akal.Iman mudah goyah. :(

    aku dulu ikutkan lg stress tanggung adik2 belajar kat U & mak (ibu tunggal) yg sakit2. stress lg teruk tp takde smpai nk bunuh diri pun.

    aduhaii..moga beliau diberi hidayah.Amin..

    BalasPadam
  5. Salam...

    Rasanya dia pun takut nak bunuh diri tu..Cuma nak tarik perhatian suami dia jer..Buatnya jatuh betul2 mesti takut gak tu..huhuhu...

    BalasPadam
  6. alahaiiiii
    nape lah jadik camni....
    suami tak sayang takper lah..sayangi lah diri sendiri...

    BalasPadam
  7. knapalah nak buat kerja bodoh ni

    singkat akal namanya tu

    BalasPadam
  8. Sekeh je kepala suami curang tu..

    BalasPadam
  9. Sallam En Yassin,

    Kadang2 sengaja ugut nak bunuh diri, padahal takut pepalih, tu cuma nak tarik perhatian orang yang tersayang.

    Tapi yang macam tu jangan tersilap langkah, acu punya acu, terjadi betul2, sapa rugi!!!

    BalasPadam

Terima kasih di atas kunjungan anda ke halaman blog ini. Paparan blog lebih menarik jika anda menggunakan paparan versi website. Sebarang pertanyaan, pandangan dan cadangan. Sila email kepada pengarang. Terima kasih.