Nuffnang dan No Copy Paste

DAPATKAN INFO PERCUMA DARIPADA PENAJA KLIK IKLAN

UPDATE ENTRI TERKINI :

26 Mac 2015

LALUAN PACUAN 4 RODA KUALA TAHAN, KAMPUNG BANTAL, KAMPUNG MAT DALING, ULU TEMBELING JERANTUT

 
Pada 25.03.2015 penulis sempat melalui jalan Kuala Tahan ke  Kampung Mat Daling ini demi menjalankan tugasan. Laluan ini hanya boleh dilalui dengan menggunakan pacuan 4 roda sahaja. Sememang jalan ini amat mencabar kerana berbukit bukau dan pastinya jalan ini tidak seperti jalan-jalan biasa untuk anda sampai ke kampung Mat Daling ini. Penulis juga tersesat kerana mungkin terikut jalan-jalan balak yang baru dibina disana. Bermula dari pada Kuala Tahan seterusnya anda akan bertemu dengan Kampung Pagi, Kuala Sat, Kampung Bantal, Kampung Semena dan seterus Kampung Mat Daling.

Masa yang diambil untuk melalui laluan ini tidak kurang 3 jam atau lebih perjalanan dan amat bergantung pada cara pemanduan anda. Keadaan jalan ini jika musim panas seperti sekarang, amat berdebu tebal yang amat keterlaluan, sehingga menjejaskan pandangan anda. Ditambah pula dengan kerja-kerja pembinaan jalan yang sedang giat dilaksanakan disana. Jika hujan pasti laluan ini tidak dapat dilalui kerana laluan ini amat bergantung kepada keadaan tanah dan laluan disana. Keadaan pembalakan amat berleluasa disini. Sama ada  dikawal atau tidak dikawal tidak dapat dipastikan, yang pasti kemusnahan alam amat ketara disini mungkin diatas dasar pembalakan itu sendiri dan ditambah pula dengan kerja-kerja pembinaan jalan yang menghubungkan kampung Kuala Tahan ke Mat Daling ini yang sedang giat dilaksanakan.

Disini penulis ingin berkongsi sedikit gambar-gambar berkaitan disana. Sebenarnya terlalu banyak gambar-gambar yang telah diambil oleh penulis. Namun hanya dapat dipilih secara rawak sahaja untuk perkongsian bersama. 

Sumber : AKU ANAK PAHANG
Wassalam, Wa'allahhualam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BLOG INFORMASI | BERITA | PENGETAHUAN | SEJARAH | TOKOH | PAHLAWAN | ADAT RESAM & KEBUDAYAAN | NUMISMATIK & MATAWANG KONGSIKAN PANDANGAN ANDA BERSAMA KAMI.

RUANG PENGIKLANAN

KLIK INFO PERCUMA DRP PENAJA IKLAN

ARKIB ENTRI AKU ANAK PAHANG DISINI :

CARIAN ARTIKEL BLOG AKU ANAK PAHANG

Loading

SEARCH GLOBAL BY GOOGLE WITH WEB

Memuatkan ...