Nuffnang dan No Copy Paste

JANGAN LUPA KLIK PESANAN PENAJA PERCUMA SAHAJA

8 Jan 2013

WASPADA : SINDIKET MASUK ISLAM OLOK-OLOK !

Satu sindiket penipuan dengan cara 'memeluk Islam' oleh sebuah keluarga kaum India yang diketuai seorang wanita, dipercayai ibu kepada keluarga tersebut,Paravathiam A/P Mayavan K/P 64073-02-5484, kini sudah terbongkar! Tujuan mereka melafazkan syahadah berkali-kali adalah untuk mendapatkan simpati, bantuan kewangan dan sumbangan orang ramai terutamanya dari penganut Islam di negara ini.

 Kronologi sindiket : Mula dapat dikesan pada 16/12/12 di Surau Taman Seroja, Salak Tinggi, Selangor. Kali kedua pada 25/12/12 di Masjid Istiqamah, Puchong, Selangor. Kali Ketiga pada 26/12/12 di Surau Madaniah USJ 18, Selangor. Kali Keempat di Masjid Al Ekhsan Sek 24, Shah Alam, Selangor. Terakhir kali kelima di Surau Al Sobah, Bandar Baru Bangi, Selangor pada 4/01/13.

Caranya: Ibu kepada keluarga ini akan berjumpa dengan Imam masjid/surau yang menjadi sasaran dan memberitahu bahawa satu keluarganya berhajat nak memeluk agama Islam. Sudah pasti sebaik saja selesai upacara melafazkan kalimah syahadah dilakukan maka orang ramai yang hadir akan memberikan sumbangan berbentuk wang ringgit kepada keluarga ini. Harap perkara ini dapat pemerhatian serius oleh pihak berwajib. Sekiranya anda terserempak dengan mereka, mohon laporkan segera kepada pihak masjid/surau atau pihak yang berkaitan. Sebarkan. Pahangdaily -  SUMBER  

AAP - Macam cara orang nak dapat duit dan simpati, pasti mereka sanggup berbuat apa sahaja. Semoga menjadi pedoman untuk kita bersama agar tidak terpedaya dengan sindiket seumpama ini.

Wassalam, Wa'allahhualam.
 

5 ulasan:

  1. uiks tak tau lah pulak cara macam ni pun ada :|

    BalasPadam
  2. rujuk facebook abdul ghani harun... banyak lagi gambar

    BalasPadam
  3. alahai.. camni pun ada.. takpe lah bagi je bantuan..
    mana tau satu hari terbuka hati

    BalasPadam
  4. laaa ambikesempat dgn sikap pemurah umat islam
    macam2 lahh

    BalasPadam

BLOG INFORMASI | BERITA | PENGETAHUAN | SEJARAH | TOKOH | PAHLAWAN | ADAT RESAM & KEBUDAYAAN | NUMISMATIK & MATAWANG KONGSIKAN PANDANGAN ANDA BERSAMA KAMI.

SENARAI POST TERKINI

RUANG PENGIKLANAN

JANGAN LUPA KLIK PESANAN PENAJA PERCUMA SAHAJA

ARKIB ENTRI AKU ANAK PAHANG DISINI :

CARI ARTIKEL BERKAITAN MASUKAN KATA KUNCI

Loading

GROUP NUMISMATIK JUALAN DAN BELIAN.


KLIK IMEJ UNTUK MENYERTAI!