Nuffnang dan No Copy Paste

JANGAN LUPA KLIK PESANAN PENAJA PERCUMA SAHAJA

10 Jan 2013

TANGKI AIR JERANTUT DIANCAM TANAH RUNTUH DAN TANGKI AIR PECAH.

CERUN bukit yang dikatakan boleh mengakibatkan tangki air milik Paip pecah jika kerja-kerja menarah bukit itu diteruskan di Jerantut, kelmarin

JERANTUT 9 Jan. - Penduduk di beberapa taman perumahan di bandar ini menggesa pihak berkuasa segera menghalang kerja-kerja menarah cerun bukit berdekatan yang dilakukan bagi mengelakkan kejadian tanah runtuh.

Lebih membimbangkan, menurut penduduk, di atas bukit berkenaan juga menempatkan tangki air milik  Pengurusan Air Pahang (Paip) yang bila-bila masa sahaja boleh pecah berikutan kekuatan tanah yang tidak stabil akibat kerja-kerja tersebut selain musim hujan ketika ini.

Utusan Malaysia difahamkan, kerja meratakan kawasan cerun bukit itu telah dilaksanakan sejak akhir tahun lalu untuk tujuan pembinaan sebuah projek berskala besar di lokasi tersebut.

Sumber : Utusan Malaysia dapatkan berita lanjut di Utusan Malaysia hari ini 10.01.2013.

Entri berkaitan disini :  TANGKI AIR BUKIT KUANTAN, JERANTUT BAKAL PECAH DAN RUNTUH ?

Wassalam, Wa'allahhualam.
 

4 ulasan:

  1. Dorang ni suka2 je buat penarahan tanah... Tak peka langsung dengan masalah yang bakal timbul akibat daripada kerja dorang tu...

    Nak tunggu tangki tu pecah dan hanyutkan rumah2 kat bawah tu baru nak berfikir dan ambil tindakan gamaknya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Realitinya menghalang disaat akhir sudah tidak berguna lagi bila mana bukit tersebut sudah ditahap kritikal " nasi sudah menjadi bubur" amat berduka cita dengan situasi ini.

      Padam
    2. ni salah majlis perbandaran temopatan.. memberi kebenaran utk luluskan projek yg berhampiran infrastruktur awam..


      http://liveradio.super-resources.com/tv3-high-quality-malaysia/

      Padam
  2. elok tunggu ia runtuh dulu.
    besar lagi dapat projek baru

    BalasPadam

BLOG INFORMASI | BERITA | PENGETAHUAN | SEJARAH | TOKOH | PAHLAWAN | ADAT RESAM & KEBUDAYAAN | NUMISMATIK & MATAWANG KONGSIKAN PANDANGAN ANDA BERSAMA KAMI.

SENARAI POST TERKINI

RUANG PENGIKLANAN

JANGAN LUPA KLIK PESANAN PENAJA PERCUMA SAHAJA

ARKIB ENTRI AKU ANAK PAHANG DISINI :

CARIAN ARTIKEL

Loading

HOME

>>KLIK KEMBALI KE HALAMAN UTAMA<<