UPDATE ENTRI TERKINI : AKU ANAK PAHANG

13 Jun 2012

TIPS RUMAH TANGGA : KELEBIHAN SUAMI ISTERI TIDUR BERSAMA.

Perdebatan mengenai apakah pasangan harus tidur di katil yang sama atau tidur secara berasingan tak pernah selesai. Sebuah kajian menyebut, lebih dari 25 peratus pasangan memilih tidur berasingan kerana menginginkan waktu rehat dan high seks yang lebih baik tidak kurang kerana tidak selesa dengan pengaruh suasana seperti beranak kecil contohnya.. Tapi, ada berita baik bagi para pasangan yang memilih tidur bersama-sama setiap malam. Kajian terbaru menunjukkan pasangan yang tidur di katil yang sama lebih cenderung sihat dan berumur panjang.

Kajian yang masih dalam tahap awal ini tidak menjelaskan sebab mengapa pasangan yang tidur bersama katanya lebih awet muda. Hipotesis yang mengemuka, seperti dipetik dari Askmen, pasangan yang tidur sekatil merasa lebih aman dan selesa. Pada gilirannya, rasa rileks ini akan menurunkan tahap hormon kortisol penyebab stres. Penurunan hormon kortisol akan banyak memberi kesan pada kesihatan dan kehidupan seseorang.

Walaupun banyak cabaran yang dialami seseorang semasa tidur bersama pasangan mereka seperti berbeza waktu tidur, masalah anak-anak kecil, dengkuran pasangan, atau berkongsi selimut, penyelidik mendapati, manfaat dari tidur bersama lebih banyak daripada kerugiannya. - Sumber asal kosmo.vivanews. Diolah semula : akuanakpahang

Bagaimana anda dan pasangan anda? Moralnya tidurlah bersama banyak kelebihanya, pasti lebih kemesraanya jangan amalkan tidur berlainan bilik... mengikut kajian mungkin boleh pendek umur :(

Wassalam, Wa'allahhualam.
 

4 ulasan:

  1. ouhhhh begitu hik3

    http://kalampatah.blogspot.com/

    BalasPadam
  2. Assalam..
    Katil king kembar katil bujang...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak kisah katil jenis apa janji tidur bersama :)

      Padam
  3. Tq for sharing this info... Penting tu untuk semua pasangan suami isteri...

    BalasPadam

PERINGATAN: Blog Aku Anak Pahang tidak bertanggungjawab terhadap mana-mana komentar yang diutarakan melalui laman blog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian pemilik blog. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

KLIK PERCUMA DAPATKAN INFO SELANJUTNYA.

SENARAI ENTRI TERKINI :

RUJUK ARKIB ENTRI AKU ANAK PAHANG DISINI :