MAIN MENU

Footer Pages

25 Okt 2014

VIDEO : KHASIAT DAN TEKNIK MENGUPAS BUAH DELIMA

Sepertimana yang telah kita ketahui buah delima mengadungi khasiat yang begitu tinggi boleh menjadi penawar kepada beberapa jenis penyakit diantaranya :

Delima Mengurangkan Berat Badan
Delima Memberi dan Merangsang Tenaga batin
Delima Mengurangkan Risiko Penyakit Kencing Manis
Delima Melindungi Otak Bayi dan Ibu Mengandung
Delima Melawan Kanser Payudara
Delima Melawan Penyakit Jantung
Delima Mengurangkan Batuk dan Asthma
Delima Membantu Menstabilkan Paras Kolestrol
Delima Membantu Merendahkan Tekanan Darah 

Tahukah anda kulit buah delima begitu banyak khasiatnya terutama kulit buah delima bahagian dalamnya yang berkerawang itu bentuknya seumpama sarang lebah. Air rebusan kulit buah delima ini dkatakan boleh menjadi penawar bagi empat jenis penyakit kronik iaitu jantung, darah tinggi dan kolestrol. Sebiji buah deilma yang bersaiz besar boleh menghasilkan lima gelas air rebusan diminum setiap hari sekurang-kurangnya diamalkan selama 3 minggu dan hasilnya anda boleh membuat peperiksaanya nanti. Insya Allah akan berkurangan dan menurun amalkan sentiasa sehingga penyakit tersebut sembuh sepenuhnya. Insya Allah dengan izin  Allah jua. Video dibawah ini adalah teknik dan cara yang betul jika anda mengupas buat delima.
"Mencegah lebih baik daripada mengubati" Setiap penyakit ada ubatnya, maka berusahlah kita mencari penawarnya Insya Allah ianya akan berjaya diatas izin Allah dan usaha kita.

Wassalam, Wa'allahhualam.
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih di atas kunjungan anda ke halaman blog ini. Paparan blog lebih menarik jika anda menggunakan paparan versi website. Sebarang pertanyaan, pandangan dan cadangan. Sila email kepada pengarang. Terima kasih.