MAIN MENU

Footer Pages

12 Sep 2014

SIMPANG PALOH HINAI - SEGAMAT PERLUKAN LAMPU ISYARAT APA TINDAKAN PIHAK BERWAJIB?

Kemalangan jalan raya melibatkan sebuah lori dengan sebuah kereta di jalan Paloh Hinai - Segamat pada pagi tadi. Gambar Ehsan Facebook Polis Pahang. 12.09.204
SEJAK bertahun-tahun lalu, penduduk meminta pihak berkuasa membina lampu isyarat di simpang empat di Jalan Kuantan-Muadzam Shah, Paloh Hinai dekat Pekan, Pahang bagi mengurangkan kemalangan di kawasan itu.
Persimpangan berhampiran Sungai Pahang itu dikatakan telah banyak meragut nyawa pengguna jalan raya berikutan ketiadaan lampu isyarat. Selain lampu isyarat, ketiadaan papan tanda peringatan kepada pemandu supaya mengurangkan kelajuan sebelum tiba di persimpangan tersebut turut mengundang kemalangan. Jalan Kuantan-Muadzam Shah merupakan antara laluan utama penduduk Pahang untuk menuju ke Johor, Melaka dan Negeri Sembilan.

AAP - Bilakah agaknya jalan ini akan diselenggarakan sebaiknya? dibesarkan dan dilebarkan laluan daripada simpang Gambang ke Segamat? Di persimpangan empat Batu Balik - Pekan - Kuantan - Segamat dekat Paloh Hinai sering kali berlaku kemalangan. Sebaiknya dipersimpangan ini dipasang lampu isyarat dengan kadar segera, kerana kerap kali disini berlakunya kemalangan dan telah meragut banyak nyawa. 

Kemalangan dilaluan ini sudah sampai tahap kritikal. Persoalanya sampai bila pihak berwajib tidak mengendahkan perkara tersebut? tanpa berbuat sesuatu yang memberi manfaat pada pengguna jalanraya disana? Moralnya bagi anda yang ingin atau sudah biasa menggunakan jalan ini kenalah berhati-hati, malang tidak berbau. Pasti laluan ini amat bahaya sekali terutama bagi mereka yang jarang melalui kawasan tersebut.

Wassalam, Wa'allahhualam.
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih di atas kunjungan anda ke halaman blog ini. Paparan blog lebih menarik jika anda menggunakan paparan versi website. Sebarang pertanyaan, pandangan dan cadangan. Sila email kepada pengarang. Terima kasih.