MAIN MENU

Footer Pages

4 Jan 2014

KEMALANGAN PROTON PREVE ENJIN TERCABUT, PEMANDUNYA SELAMAT.

Satu kemalangan pagi tadi di LPT 2 berhampiran Ajil melibatkan sebuah kereta Proton Prevé terbabas lalu melanggar penghadang jalan dan terbalik beberapa kali. Keadaan kenderaan agak teruk sehingga mengakibatkan enjinnya tercampak dan tercabut keluar Namun diberita pemandunya terselamat difahamkan beliau didalam perjalanan dari Sedang ke Jertih tidak mengalami kecederaan.
 Pemandu kereta Prevé tersebut.
Seperti penah di beritakan model sedan Proton Prevé telah menerima anugerah penarafan lima bintang dalam program Australasian New Car Assessment atau lebih dikenali sebagai ANCAP selepas dinilai menerusi tiga ujian perlanggaran iaitu meliputi bahagian hadapan dan sisi oleh pakar bebas di makmal khas di Australia.

Untuk layak mendapat pengiktirafan ANCAP, kenderaan baru akan dinilai dan markah dikumpul daripada kombinasi kategori ujian serta kriteria yang khusus. Untuk memperoleh pengiktirafan tertinggi, Proton Prevé perlu mencapai standard antarabangsa tertinggi dalam semua kategori ujian. Pencapaian ini adalah bukti peningkatan kualiti kereta Proton dan Proton Prevé diiktiraf sebagai sebuah kereta yang selamat, sekali gus setanding dengan model antarabangsa lain.

AAP- Pastinya berpantang maut sebelum ajal, namun mungkin juga faktor ketahanan dan kualiti kereta juga perlu diambil kira sekiranya berlaku kemalangan. Gamaknya jika itu situasinya, jika dibandingkan dengan kereta nasional yang  mungkin sukar diramalkan akan nasib pemandunya. 

Wassalam, Wa'allahhualam.

1 ulasan:

  1. Teruk keadaan kereta. Mcm tak percaye pemandu tak cedera apa-apa..

    BalasPadam

Terima kasih di atas kunjungan anda ke halaman blog ini. Paparan blog lebih menarik jika anda menggunakan paparan versi website. Sebarang pertanyaan, pandangan dan cadangan. Sila email kepada pengarang. Terima kasih.