Kod HTML Script No Copy Paste

UPDATE ENTRI TERKINI :

27 Jul 2012

PETUA HILANGKAN RASA SAKIT PERUT.

Salam, terkadang banyak faktor penyebab terjadinya sakit perut ini terlebih atau terkurang makan, makan makanan yang pedas, makanan sudah tamat tempoh basi atau makanan terlalu manis juga boleh mengakibatkan terjadinya sakit perut. Biasanya bila dah makan macam-macam bender yang pedas, yang manis maka perut pun boleh meragam. Yang tak boleh makan pedas pun nak makan... atau perut boleh juga jadi terkejut bila menerima makanan dengan kuantiti yang banyak dan serentak seperti dibulan puasa ini.

Kat bawah ini petua daripada nenek moyang kita dahulu-dahulu :

Untuk bebudak

1. Ambil beberapa helai daun jambu batu yang muda iaitu pucuknya.

2. Bersihkan kemudian masukkan kedalam mesin pengisar dan kisarkan untuk mendapatkan jusnya.

3. Tapiskan dan campurkan dengan sedikit gula dan bolehlah di minum airnya.

Untuk Yang Dewasa

1. Ambil beberapa helai daun jambu batu yang masih muda

2. Kunyah daun jambu batu tersebut dan telan airnya.

3. Bancuh tea pekat kosong tanpa gula bersama air suam (diminum)

4. Petua lain ambil bawang merah dan ramas-ramas pada bahagian pusat. Lakukan beberapa kali dan anda pasti akan berasa lega sendiri

Ada sesetangah orang amat sesuai dengan ubat herba cina tu Pil Chi Kit Teck Aun :) kena sekampit Insyaallah rasa sakit perut itu akan beransur hilang... kalau tak tahan juga selebihnya sila dapatkan rawatan susulan daripada Doktor :)

Sekiranya anda ada petua yang tertentu yang bolehlah di kongsikan sama disini, jom kongsikan sama :)

Wassalam, Wa'allahhualam.

5 ulasan:

  1. Salam Yassin..
    bulan puasa nih perut tahan..
    tapi takut sembelit je sebab
    kurang minum air :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wmsalam.. betul tu kena byk minum airlah yak :)

      Padam
  2. Guna minyak morhabshi. www.morhabahi.com. InsyaAllah.

    BalasPadam
  3. terimak kasih atas tips tersebut .saye dari kelmarin sakit perut sunguh meyiksakan

    BalasPadam

PERINGATAN: Blog Aku Anak Pahang tidak bertanggungjawab terhadap mana-mana komentar yang diutarakan melalui laman blog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian pemilik blog. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

KLIK PERCUMA DAPATKAN INFO SELANJUTNYA.

SENARAI ENTRI TERKINI :

RUJUK ARKIB ENTRI AKU ANAK PAHANG DISINI :