Kod HTML Script No Copy Paste

UPDATE ENTRI TERKINI :

31 Jul 2011

Banyaknya Ganjaran Puasa di Bulan Ramadhan.


Doa Malaikat Jibril menjelang Ramadhan " "Ya Allah tolong abaikan puasa Umat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut:

* Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika masih ada)

* Tidak berma'afan terlebih dahulu antara suami isteri

* Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya.

Maka Rasulullah pun mengatakan amin sebanyak 3 kali. Dapatkah kita bayangkan, yang berdoa adalah Malaikat dan yang meng-aminkan adalah Rasullullah dan para sahabat, serta dilakukan pada Hari Jumaat.

Oleh itu saya dan keluarga terlebih dahulu memohon ampun dan maaf jika ada berbuat kesalahan, yang tidak di sengaja maupun yang di sengajakan, semoga kita bersama dapat menjalani ibadah puasa dengan khusyuk, diberkati dan dirahmati Allah S.W.T, insyaallah.

Justeru itu saya juga memohon dihalalkan semuanya yang termakan dan terminum dan memaafkan kami sekeluarga jika terdapat kesalahan yang disedari atau tanpa sedari kami momohon kemaafan jua.

SALAM RAMADHAN AL -MUBARAK 1432H DAN SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA DARIPADA BLOG AKUANAKPAHANG

 
Wassalam, Wa'allahhualam. Salam hormat, ikhlas daripada :

5 ulasan:

  1. atas kita je utk menggunakan sepenuhnya kesempatan yg ada nih

    tq info ni waris wehh

    BalasPadam
  2. Salam..
    selamat berpuasa buat semua umat islam. Semoga Allah permudahkan urusan kita untuk terus beramal ibadat di bulan penuh barakah ini dan di kurniakaan pengampunan akhirnya.Amin.

    BalasPadam
  3. hadis palsu.. berhati2 sebelum post kt public

    BalasPadam

PERINGATAN: Blog Aku Anak Pahang tidak bertanggungjawab terhadap mana-mana komentar yang diutarakan melalui laman blog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian pemilik blog. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

KLIK PERCUMA DAPATKAN INFO SELANJUTNYA.

SENARAI ENTRI TERKINI :

RUJUK ARKIB ENTRI AKU ANAK PAHANG DISINI :