Kod HTML Script No Copy Paste

UPDATE ENTRI TERKINI :

21 Apr 2011

Penyakit Patah Mengkarung ?

Salam semua, hari saya nak citer sikit satu penyakit yang tak bahaya tapi kalau terkena mahu terkedu juga sakit sekejap :) orang kampung sebut "Patah mengkarung" kenapa boleh dikaitkan dengan mengkarung nie??  sebab dia pernah patah gamaknya hehehe :) selain dari patah mengkarung ada satu nama khas untuk penyakit ini yang amat popular di kampung saya disebut  "SENYO" kalau nak sebut perkataan ini kena keluar ikut hidung sikit bunyinya  "SENYO" bukan "SANYO" itu nama barangan lektrik :)

Untuk mendapat penyakit ini cukuplah mudah kalau buat keje beria sangat atau duduk bersila lama sangat pun boleh kena juga : ) Contohnya bila kita duduk lama-lama, orang Bandar cakap 'kebas', saya sebut 'senyo' orang putih campo orang di Bandar sebut 'krem' :) di kampung saya sebut patah mengkarung :)  Berapa banyak gamaknya mengkarung patah sebab asyik duk sebut patah mengkarung aje :)

Utk mengubati penyakit ini tak ada ubatnya,  selain drp bangun dan berjalan picit-picit sikit...  biasanya bahagian mudah terkena adalah kaki atau betis :)  Pendek kata hari ini saya pun macam nak patah mengkarung juga sebab kerje beria sangat :)

Nak gi memicit kejap :)

Wassalam, Wa'allahhualam. Salam hormat daripada :

9 ulasan:

  1. baru koi tau koi pon senyo juga ngadap blog lama ngat

    BalasPadam
  2. Cemomoi- pendek kata barang berbenderlah jangan lama ngat mmg mudoh patoh mengkarung hehehe :)

    BalasPadam
  3. camno nak ubat penyakit nie huhuhhhh

    BalasPadam
  4. Senyo ngat siku koi hari ni Sin.. terhantuk ke belebas tengahari tadi.. ni baca blog ni masih senyo lagi..

    Ingat bila dapat gaji baru ilang senyo..haha

    BalasPadam
  5. Apa kaintan dengan menkarung yer...

    Robot halus

    BalasPadam
  6. Kat tmpt sy kalo jadi kt jari kaki dipanggil cengkam mengakrung. Base omputihnya cramp...hehehe.

    BalasPadam
  7. Alamak slh eja plk. MENGKARUNG

    BalasPadam
  8. Masa kecik2 dulu mak cakap kebas2/krem ni simpul mengkarung. Ya lah kut, bila urat2 kaki ka betis ka boleh tegang macam nak bersimpul2 sakitnya. Tambah plak kalu pempuan ngandung selalu kena kaki krem bagai nak gilo sakitnya. Bagi pempuan ngandung, doktor nasihatkan bila tidur kaki letak atas bantal kasi tinggi sikit dari badan.

    Kalu org biasa pandai2 ler tahan sakit tu meraong ka, picit2 atau pijak2 lantai kasi urat tu longgar. adoiii sakit makkk...

    BalasPadam

PERINGATAN: Blog Aku Anak Pahang tidak bertanggungjawab terhadap mana-mana komentar yang diutarakan melalui laman blog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian pemilik blog. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

KLIK PERCUMA DAPATKAN INFO SELANJUTNYA.

SENARAI ENTRI TERKINI :

RUJUK ARKIB ENTRI AKU ANAK PAHANG DISINI :