Semangat kejiranan.

Cerita dah agak lama juga kisahnya.. saje kawan nak mencerita ke halnya aje kata org tu, kisah semangat kejiranan tolong membantu ada satu t...

Cerita dah agak lama juga kisahnya.. saje kawan nak mencerita ke halnya aje kata org tu,
kisah semangat kejiranan tolong membantu ada satu taman perumahan dekat kat bandar ini semangat kejiranan dema disitu sekali pandang mmg ok lah boleh bagi 4 bintang mekala ada 5 bintangnya rasa kawan...punya bagusnya oit...berkerja sama tolong membantu semua kira baguslah jika tahap itu yang dema tunjukan itu kira sejuk mata memandang kata org tu....majlis yang saya gi tu majlis perkahwinan kira majlis besor la dikalangan masyarakat melayu kita ini.

Dipendekan cerita kawan dtg awal juga dan segala persiapan memasak dan sebaginya kawan tengok (tolong nengok aje lah) nok campo tak reti juga maklum tempat org...jadi kawan tengok goner cara persiapan daripada masakan dan lain-lainnya....rupenya segala anggapan awal saya tadi macam nok lebur juga dah bila lauk pauk dah siap dimasak...geng-geng akak-akak, makcik disitu telah berubah rupa...macam keselok membungkus lauk pauk utk di agihkan sama geng dia kalau yang memasak itu tidak hairan dah mmg ada bahagian dia dan dua tiga org yang lain tu nei yang tidak berkenanan pun di bungkus sama puluh bungkus juga telah siap dibungkus... lalu lalu terdengor lah di kawan ...weh jenak bagi dah... meloh suruh tolong bawak balik, ani suruh bagi ke atan bawak balik riuh rendoh (bekok) juga jadinya masa tu...sedang majlis tersebut belum bermula lagi dema dah membahan semahunya....khabarnya juga ada stok yang disorok sebagai simpanan mereka selepas tertamu sudah pulang kelak dan stok ini sekali lagi di agihkan utk kali keduanya sesama geng dia huhuhuhuhu....

Bila para tetamu dah datang dalam sejam dua lauk pauk bagaikan sudah tidak mencukupi...hakikkatnya bukan tak cukup daripada plan asalnya tapi kerana di bungkus dan telah disemaga awal lagi oleh geng-geng makcik-makcik dan akak-akak disitu...nok tak nok tetamu makan lah bender yang ada...dalam pada bergitu kawan ingat abis setakat itu aje rupanya ada lagi episod seterusnya....membawab balik apa-apa jua yang masih boleh diambil seperti gula,susu, garam, rempah ratus dan seumpamanya....melarat minyak kampit yang lebih pun dibungkus sama dibawa balik huhuhuhu...........maruuu kabor kash ginehh....dalam hati berkata juga mekala nok membetul ker dema 4 ekor kerbau pun tak cukup mekala buat kelakuan gineh...dalam hati kawan berkata juga.... ini baru semangat kejiranan betul tolong membantu dan memunah...keknya rasa kawan kat taman ini sahaja buat kelakuan buruk gini...kawan tak jumpa lagi taman perumahan yang lain macam ini.

Saranan kawan elok juga jika penduduk taman nie kalau nak buat kenduri semacam ini elok di buat secara katering dan bufet bagi menjamin keselesaan tuan rumah dan juga keselesaan para tetamunya... jika amalan semacam ini berterusan boleh haru juga tuan rumah....harapan kawan org di taman itu berubah lah sikap semacam ini.

Moralnya kawan rasa taman yang kawan maksudkan ini bolehlah kawan kabor maruuuu.....tahap jingge.

COMMENTS

BLOGGER: 13
Loading...
Nama

ADAT RESAM,2,air terjun,1,aki jabuk,1,Al fatihah,2,ALAM,1,alam mistik,2,anak pahang,1,anggun.,1,angpaw,1,apam balik jerantut. daud apam balik,1,ARTIS,2,ASAM RONG,1,award,1,awek bertudung,1,awek cun,3,awek gebu,1,ayam kampung,1,bahagia rumah tangga,1,BAIT BAIT KATA KEHIDUPAN,1,Bait-bait kata,1,Bandar Jerantut,4,BANDAR LAMA JERANTUT,1,bedah payu dara,1,BENCANA ALAM,2,benta,1,BERITA,2,Berita Semasa,2,berkoran apa sahaja,1,berlajar buat di blog,1,Bicara agama,21,BICARA HATI,1,Bila rindu ku sebut nama mu. siti fairuz.,1,biodata fazura,1,BLOG,1,Blog mesra pengunjung,1,blogger jerantut,1,bobok,1,bolgger pahang,1,bolok,1,Broadband,1,BUAH-BUAHAN,1,bunga keladan,1,BUNGA SAKURA MALAYSIA,1,CAR BOOT SALE,1,cara amalan membunuh binatang,1,Cerita Lawak,7,cerita malam jumaat,1,Cintai Negara,1,citer setan,1,comel,1,Coretan Kenangan,4,cuaca hari ini,1,Cuai,1,cucuk angin,1,cun,1,Doa untuk kekasih,1,duit raya,1,Elizabeth Taylor,1,EMPANG JEPUN,1,entri,1,Facebook,4,Fasha Sandha,1,gambang,1,GAMBAR ARTIS,1,gambar berkemban,1,GAMBAR HANTU (MISTERI),1,Gambar Klasik Pahang,2,GAMBAR PORNO SEX,1,gulai asam rom,1,gulai keladi,1,gulai rom kenerak,1,hakikat kehidupan,1,Hanis Zalikha,1,hantu,2,harga kelapa,1,hilang muntah,1,Hotel bercirikan Islamik di Jerantut.,1,IDOLA DAN SELEBRITI TERKENAL,1,IKAN STURGEON,1,info telur,1,INFORMASI,29,ISLAM,2,Jackie Chan,1,jalan-jalan carik apam,1,JBA,2,Jerantut,5,Julia Perez,1,Jupe,1,KADAR BAYARAN SAMAN DAN KOMPAUN KESALAHAN SAMAN,1,Kampong Lorong Buangkok | Kampung terakhir Singapura,1,kampung Pulau Tawar,1,Kampung Serambi Pekan,2,Kamus dan istilah kata Pahang,1,Keajaiban Allah.,1,KELADI KEMAHANG,1,kemahang,1,KEMERDEKAAN,1,Kena skodeng,1,Keputusan PRK Dun Merlimau dan Kerdau,1,Kereta kelisa,1,KERUH,1,KESULTANAN SULU,1,Kita cucuk dia dahulu,1,KOLEKSI GAMBAR PAHLAWAN PAHANG,1,KPDNKK,1,KUALA TAHAN,1,kubu jerantut,1,lata,1,lata jarum,1,lata jerantut,1,lata meraung,2,lawa,1,lebuh raya pantai timur,1,LEBUHRAYA KARAK,1,Legging,1,LEKAT TULANG,1,Lelaki paling kerdil Junrey Balawing,1,Loghat Pahang,12,LPT,1,malam jumaat hujan,1,manis mulut,1,Maria Ozawa,1,Mat kilau,1,Mat Rempit.,1,mata lelaki,1,mata perempuan,1,Mata Wang,2,Matawang,2,MATAWANG NUMISMATIK,5,MATAWANG TAMPANG PAHANG,1,mengopek,1,mimpi,1,mimpi mainan tidur,1,MINYAK CENUAI,1,munyusu,1,nak jadi popular,1,NEGERI PAHANG,1,ONLINE,1,Osama bin Laden,1,p ramlee,1,Pahang,2,PAHLAWAN,1,Pahlawan Pahang,1,Pak pacak,1,pasukan polis hutan,1,Patah Mengkarung,1,pawang diraja,1,pawang nong,2,Pawng haji Mohamed,1,payu dara perempuan,1,Pekan sehari jerantut,1,PELANCONGAN,1,Penawar rindu,1,pengantin malang,1,pengatain pening,1,Pengharaman Botol Susu Bayi Polikarbonat Bisphenol A Berkuat Kuasa 1 Mac 2012,1,penjawat awam muflis,1,PERBANKAN,1,PERIBAHASA,1,PERKAHWINAN,1,PERMOTORAN,1,PERUMAHAN AWAM,1,petua muntah-muntah,1,Petua tahan lama,1,POLITIK,3,potret cinta,1,potret kenangan,1,PRU,1,PTPTN CCRIS,1,Puisi,34,Pulau chekas,1,putih gebu,1,putu mayam,1,Ramadhan,4,Ramai yang mempersendakan Tsunami di Jepun,1,ramalan cuaca,1,Raub,1,reban ayam,1,Rendang Tak Berbuah,1,RESEPI MASAKAN,1,RESEPI NASI KEBULI PAHANG,1,Risiko Berbolgger,1,rokok e-elektronik,1,rom jerantut,1,rumah pelacur,1,sambal hitam,1,sebab fasha berbikini...,1,sebelum dia cucuk kita.,1,Sejarah Pahlawan,1,Sekitar Jerantut,1,sekolah,1,sekolah pawang nong ulu cheka jerantut,1,Seloka,4,Sembang Ramadhan,3,Sembang-sembang,13,SERANGGA,1,serlahkan keayuan mu,1,SUNGAI PAHANG,1,susu badan,1,syaitan,2,TACOMA,1,tajuk entri,1,takbir raya,1,Takbir raya masjidil haram,1,TAMAN NEGARA JERANTUT PAHANG,1,Taman Pedah Jaya,1,tampak anggun dan bergaya,1,TANJONG BESAR,1,tanjung besar,1,tapak pekan sehari,1,Teguran,6,TEKOMA,1,Telefon bimbit punca lelaki mati pucuk,1,Telur palsu,1,TEMPAT MENARIK PAHANG,1,TERCEMAR,1,Tg besar Benta.,1,tidak termimpi,1,tip meringankan blog anda,1,TIPS,2,TIPS BLOGGER,1,Tips membuat entri menarik.,1,tips tahan lama,1,TOKOH,1,TUN TEJA PAHANG,1,ukk,1,ulu cheka jerantut,2,Ulu Dong,1,UP TOWN Jerantut.,1,Up Town Jerantut,1,usah mimpi,1,Usop Wilcha,1,Video,1,Warna warni hari ini,1,ZAKAT,1,
ltr
item
AKU ANAK PAHANG: Semangat kejiranan.
Semangat kejiranan.
AKU ANAK PAHANG
https://akuanakpahang.blogspot.com/2009/10/semangat-kejiranan.html
https://akuanakpahang.blogspot.com/
https://akuanakpahang.blogspot.com/
https://akuanakpahang.blogspot.com/2009/10/semangat-kejiranan.html
true
8223854750831391477
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Baca Lagi Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy