Nuffnang dan No Copy Paste

DAPATKAN INFO PERCUMA DARIPADA PENAJA KLIK IKLAN

UPDATE ENTRI TERKINI :

9 Okt 2014

ISTANA, MAHLIGAI, BANGLO DI KUALA KRAU PAHANG MILIK DATUK SHEIKH NORDIN SHEIKH AHMAD.

Resident Sheikh Nordin, seni bina mozek dari Turki dan mengambil masa 10 tahun lebih untuk disiapkan.

Jika anda melalui jalan Jerantut ke Temerloh di pekan kecil Kuala Krau anda pasti dapat melihat sebuah bangunan yang tersergam indah yang boleh dikatakan sebagai istana, mahligai atau banglo? Keunikan bangunan ini dapat dilihat daripada jalan raya sebelum anda melalui jambatan Kuala Krau, Temerloh.

 
Difahamkan banglo mewah ini adalah milik Datuk Sheikh Nordin Sheikh Ahmad yang terletak di Kampung Batu Gading. Kuala Krau, Temerloh, Pahang. Seni binaan banglo ini berasaskan mozek secara keseluruhannya, sementara barangan dan hiasan dalaman yang terdapat didalam banglo ini dikatakan didatangkan khas daripada luar negara. Menurut sumber banglo ini mengambil masa hampir sepuluh tahun lebih untuk disiapkan.

Di khabarkan juga pelawat dibenarkan datang untuk melihat keunikan banglo tersebut. Penulis juga kurang pasti jika banglo ini boleh dilawati oleh orang ramai, yang pasti ada pihak yang menjaga banglo tersebut.

Wassalam, Wa'allahhualam.
 

13 ulasan:

  1. wah akhirnya persoalan saya sekeluarga terjawab. everytime lalu nak ke jerantut mesti eksaited nak tengok banglo ala-ala disneyland tu huhuhu

    BalasPadam
  2. ...ingatkan sekoloh pondok...

    BalasPadam
  3. Peringkat awalnya ada org kata banglo tersebut macam kuil hindu kaco betul.....tahniah pada pemiliknya diatas kerana kehebatan dan keunikan banglo ini.

    BalasPadam
  4. Jika nk tgk banglo tu pergi amik kunci dgn adik sy yg rumah depan tu ( rumah yg pertama sblh kanan tu )

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada dikenakan bayaran ke tuan?

      Padam
    2. Tidak kena bayar pun...sy benarkan..

      Padam
    3. Tidak kena bayar pun...sy benarkan..

      Padam
  5. Saya benar sesiapa ingin melihat banglo itu tersebut..

    BalasPadam
  6. Saya benar sesiapa ingin melihat banglo itu tersebut..

    BalasPadam
  7. Salam, boleh tak saya nak dapatkan nombor telefon Syeikh Syamim yang boleh dihubungi? Saya berminat untuk membuat liutan mengenai rumah ini..Terima kasih

    BalasPadam
  8. Salam sejahtera. Saya berminat untuk membuat liputan mengenai rumah ini. Sila hubungi saya di talian 0145230869 (Syuqaira). Terima kasih.

    BalasPadam
  9. hehehe....
    syamin boleh bwt majlis kt rmh ni

    BalasPadam

BLOG INFORMASI | BERITA | PENGETAHUAN | SEJARAH | TOKOH | PAHLAWAN | ADAT RESAM & KEBUDAYAAN | NUMISMATIK & MATAWANG KONGSIKAN PANDANGAN ANDA BERSAMA KAMI.

RUANG PENGIKLANAN

KLIK INFO PERCUMA DRP PENAJA IKLAN

ARKIB ENTRI AKU ANAK PAHANG DISINI :

CARIAN ARTIKEL BLOG AKU ANAK PAHANG

Loading

SEARCH GLOBAL BY GOOGLE WITH WEB

Memuatkan ...