Nuffnang dan No Copy Paste

DAPATKAN INFO PERCUMA DARIPADA PENAJA KLIK IKLAN

UPDATE ENTRI TERKINI :

19 Okt 2013

VIDEO : SANGGUPKAH ANDA MEMBELI RUMAH DILELONG?


Tengok video ini sampai habis.. Simpati... geram pun ada kerana tak faham pun ada tengok pompuan ni, beli rumah tapi tak nak bayar, atau rumah telah dicagarkan kepada bank dan rumah tersebut sudah menjadi hak org lain, masih mengaku hak dia. Owner baru sudah bagi masa sampai 1 tahun pun tak reti nak bercakap menggunakan budi bahasa…nasib baik owner baru ini masih datang dengan cara baik, kalau datang dengan cara kekerasan macam mana?

Antara perikemanusiaan dan keuntungan harus ada imbangannya, Menurut pemilik baru rumah ini, tempoh pindah sudah diberi selama setahun, Namun pemilik lama masih berdegil tak mahu berpindah. Kalau mengikut undang-undang, owner lama ni dah boleh didakwa menceroboh. Mungkin boleh dihalau sahaja.

Tapi, dengan atitude dan sikap keras kepala begini. pemilik lama ada emotional attachment pada property tersebut.. sanggupkah menghalau ?

Jika tak diusir, peimilik baru yang terpaksa menanggung perit membayar ansuran pada bank setiap bulan ? Jika terhalau dan mereka keluar, apakah risiko kerosakan dalam rumah dan risiko kemudian hari pula (balas dendam atau sebagainya) Sumber Cari.Com

Melihat video ini… membuatkan kita sedar taraf ekonomi “orang kita” dan bertapa gawatnya masalah kewangan kita hari ini. Mungkin kata-kata dibawah ini tidak dijelaskan dengan tepat atau penghuni tersebut sekadar mencari alasan "RUMAH ANDA INI SUDAH KENA LELONG DAN ANDA DI ARAH MENGOSONGKAN PREMIS INI ANDA FAHAM TIDAK? 

Wassalam, Wa'allahhualam.
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BLOG INFORMASI | BERITA | PENGETAHUAN | SEJARAH | TOKOH | PAHLAWAN | ADAT RESAM & KEBUDAYAAN | NUMISMATIK & MATAWANG KONGSIKAN PANDANGAN ANDA BERSAMA KAMI.

RUANG PENGIKLANAN

KLIK INFO PERCUMA DRP PENAJA IKLAN

ARKIB ENTRI AKU ANAK PAHANG DISINI :

CARIAN ARTIKEL BLOG AKU ANAK PAHANG

Loading

SEARCH GLOBAL BY GOOGLE WITH WEB

Memuatkan ...