UPDATE ENTRI TERKINI : AKU ANAK PAHANG

27 Ogo 2013

BIODATA TEGAR VIDEO DAN LIRIK LAGU "AKU YANG DAHULU BUKAN SEKARANG"

Tegar, dikenali sebagai Tegar peminta cilik. Namanya mula dikenali khalayak ramai selepas video dirinya semasa sedang menyanyi dimuat naik di laman youtube dan menjadi popular berkat suara emas yang dimilikinya. Namanya semakin terkenal setelah Tegar bekerjasama dengan band Netral dengan lagu berjudul "Salahkah Aku MemujaMu".

Tegar berasal dari keluarga yang kurang bermampuan, ibunya berpropesi sebagai peminta dan bapak tirinya berpropesi sebagai buruh kasar. Tegar merupakan anak tertua dari 4 beradik. Ia mulai menyanyi sejak usia empat tahun dan selepas berhenti sekolah ia menghabiskan waktunya untuk menyanyi sejak usia tujuh tahun. dan sekarang Tegar mampu masuki studio rakaman, seperti dalam lagunya berjudul "Aku Yang Dulu".

Biodata Tegar Nama Penuh: Tegar Septian Nama Panggilan: Tegar Bandar Kelahiran: Pemalang Tarikh Lahir: 19 September 2001 Kerjaya: Penyanyi Single: - Aku Yang Dulu - Salahkah Aku MemujaMu (Feat Netral)
Lirik Lagu Tegar - 
Aku Yang Dulu Bukan Yang Sekarang
Aku yang dulu bukanlah yang sekarang
Dulu ditendang sekarang ku disayang
Dulu dulu dulu ku menderita
Sekarang aku bahagia

Cita - citaku menjadi orang kaya
Dulu ku susah sekarang alhamdullilah
Bersyukurlah pada Yang Maha Kuasa
Memberi Jalan Untukmu Semua

Hidupku Dulunya Seorang Pengamen
Pulang malam selalu bawa uang recehan
Mengejar cita - cita paling mulia
Membantu Keluarga Di rumah

Sekolah Dulu Ku tak punya biaya
Terpaksa Ku Harus Mencari Nafkah
Tetapi Aku Tak terputus asa
Pasti Yang Kuasa Memberi Jalannya

Hidupku Dulunya Seorang Pengamen
Pulang malam selalu bawa uang recehan
Mengejar cita - cita paling mulia
Bersyukur Masuk Dapur Rekaman

Hidupku Dulunya Seorang Pengamen
Pulang malam selalu bawa uang recehan
Mengejar cita - cita paling mulia
Bersyukur Masuk Dapur Rekaman

Setelah Dulu Ku Nggak Punya Biaya
Terpaksa Ku Harus Mencari Nafkah
Tetapi Aku Tak Terputus asa
Pasti Yang Kuasa Memberi Jalannya

Aku yang dulu bukanlah yang sekarang
Dulu ditendang sekarang ku disayang
Dulu dulu dulu ku menderita
Sekarang aku bahagia

Cita - citaku menjadi orang kaya
Dulu ku susah sekarang alhamdullilah
Bersyukurlah pada Yang Maha Kuasa
Memberi oh...memberi Jalan Untukmu Semua

Moralnya : Nak berjaya kena usaha, kelak Allah akan temukan jalan. Rezeki Allah ada di mana-mana, selepas itu kena bersyukur Alhamdulillah. Jangan suka meminta yang penting kena berusaha.

Wassalam, Wa'allahhualam.

2 ulasan:

  1. Lagu ni dah lama kan kat Indonesia tapi baru sekarang popular di Malaysia

    BalasPadam
  2. lagi ni lah anak kome yg 4 tahun tu nyanyi sokmo, entah mananya dapat tak tau...

    BalasPadam

PERINGATAN: Blog Aku Anak Pahang tidak bertanggungjawab terhadap mana-mana komentar yang diutarakan melalui laman blog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian pemilik blog. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

KLIK PERCUMA DAPATKAN INFO SELANJUTNYA.

SENARAI ENTRI TERKINI :

LEBIH BANYAK ENTRI AKU ANAK PAHANG DISINI :

Perkongsian Pendapat :

CARIAN ARTIKEL BLOG AKU ANAK PAHANG

Loading