Nuffnang dan No Copy Paste

JANGAN LUPA KLIK PESANAN PENAJA PERCUMA SAHAJA

1 Mac 2013

Tiada duti import kereta dari Jepun, Australia pada 2016

PUTRAJAYA 28 Feb. - Semua jenis model kereta yang diimport dari Jepun dan Australia tidak akan dikenakan sebarang duti import menjelang 2016.

Berikutan itu, Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, kerajaan kini sedang menurunkan duti tersebut secara berperingkat bagi mengelakkan kesan buruk terhadap industri automotif negara.

"Sebenarnya, harga beberapa model kereta baru sudah diturunkan antara tiga hingga lima peratus sejak suku akhir tahun lalu, di mana kebanyakan harga model pengeluar peralatan tulen (OEM) sudah dikurangkan antara RM2,200 hingga RM17,000," katanya pada sidang akhbar mengumumkan Pelan Penurunan Harga Kereta di sini hari ini.

Mustapa berkata, penurunan harga itu hasil daripada langkah kerajaan untuk menjadikan industri automotif lebih efektif dan kompetitif. Katanya, satu daripada faktor yang menyumbang ialah pelaksanaan perjanjian Zon Perdagangan Bebas ASEAN. - UTUSAN

AAP -  Haha... kena oak-oak dulu kalau berhajat nak beli kereta daripada negara tersebut... tungguuuu!

Wassalam, Wa'allahhualam.
 

3 ulasan:

  1. kan ke kalau buat gitu negara akan bankrup...
    x benda la asyik tiru idea org lain je lah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha.. tu lah gayanya weh... :)

      Padam
  2. Cukai import turun. Cukai juala n cukai eksais yg mengarut tu tak turun. Klo turun pun x byk beb

    BalasPadam

BLOG INFORMASI | BERITA | PENGETAHUAN | SEJARAH | TOKOH | PAHLAWAN | ADAT RESAM & KEBUDAYAAN | NUMISMATIK & MATAWANG KONGSIKAN PANDANGAN ANDA BERSAMA KAMI.

SENARAI POST TERKINI

RUANG PENGIKLANAN

JANGAN LUPA KLIK PESANAN PENAJA PERCUMA SAHAJA

ARKIB ENTRI AKU ANAK PAHANG DISINI :

CARI ARTIKEL BERKAITAN MASUKAN KATA KUNCI

Loading

GROUP NUMISMATIK JUALAN DAN BELIAN.


KLIK IMEJ UNTUK MENYERTAI!