Nuffnang dan No Copy Paste

JANGAN LUPA KLIK PESANAN PENAJA PERCUMA SAHAJA

1 Dis 2012

RAMAI TEMAN DI FACEBOOK BOLEH MEMENINGKAN!

Betul ker ? ramai kekawan kat facebook boleh memeningkan diri anda? Tidak dinafikan mempunyai teman di Facebook memang boleh membanggakan kalau ramai yang menjadi followers kita dan kita pulak memfollow orang lain. Namun taukah anda semakin banyak teman di Facebook ternyata boleh membuat anda lebih stress.

Sebuah penelitian terbaru mengungkap bahwa banyaknya teman di facebook boleh membuat pengguna akaun facebook tersebut memiliki tingkatan stress yang sangat tinggi. Penelitian ini dilakukan oleh Universiti Edinburgh Sekolah Perniagaan.

"Jejaring Sosial merupakan arena untuk membentuk pencitraan diri, sehingga rentitan menimbulkan kegelisahan Sosial," menurut Juru bicara Tim Peneliti seperti Petikan Huffington Post, Rabu (28/11).

Para Peneliti melakukan Surveys sebanyak 300 orang rencana facebook dan mereka rata-rata adalah istilah ATAU mahasiswa Dengan Usia rata-rata 21 TAHUN.

Perenggan Peseta Surveys Kewajipan Mengecas beberapa pertanyan yang terkait dengan facebook yang terdiri daripada 17 Kategori. Mereka kemudian diminta untuk menyebutkan kelompok Sosial Mana yang paling banyak membuat mereka tekanan di Facebook.

Dari hasil Surveys yang dilakukan menyimpulkan bahwa tingkat kegelisahan dan Q jam para partisipan harus memperlihatkan Sisi lain diri mereka kepada orang-orang tertentu.Selain itu Surveys ini juga menemukan sejumlah fakta Baru. Di Antaranya hanya sepertiga partisipan yang telah memproteksi akunnya sesuai Tetapan keamanan yang ditetapkan Facebook, lebih dari 63% masih berteman dengan mantan kekasihnya di Facebook, dan berteman 56% dengan pasangan saat ini.

Adakah anda dimasa ini memiliki ramai teman di Facebook dan apa anda lebih stres dengan teman yang ada di facebook sekarang? Sumber asal : http://palingseru.com | Olahan semula akuanakpahang

AAP - Moralnya kalau dah ramai kawan pendapat sememang tidak sehaluan. Sudah perkara tentu gamaknya bila mana kita diperlihatkan dengan pelbagai status yang terkadang, mungkin boleh memualkan dan setidak-tidak ada juga ada rasa kejanggalanya yang membuatkan kita mungkin merasa sedikit menjadi bosan :) kalau 10 orang 100 orang huhuhuhu...

Wassalam, Wa'allahhualam.
 

6 ulasan:

  1. Salam encik Yassin...
    ada betulnya jugak survey ni.. biasa la kan ble masing2 ada pendapat dan pandangan yg nk ditegakkan.. kalau teman tu mmg kte kenal di alam maya rasanya xder la tekanan sgt... tpi kalau teman fb tu adalah teman serumah, sekampung, sekuliah dan seangkatannya dan paling penting ahli keluarga kte sndiri mmg byk tekanan... - sekadar pendapat.. :)

    BalasPadam
  2. ada juga betulnya..ada yang memeningkan ,ada yg mengembirakan hati..macam perangai ada kat fb tu..apa boleh buat sabor je lah. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betulah itu realitinya serba tak kena juge kita kan :)

      Padam
  3. Kawan pun sama...
    Niat asal nak kumpul dan cari kawan lama untuk bertanya khabar tapi sampai ke sudah haram deme nak menegur, sblm ada pihak yg berkecil hati lebih baik diremove saja sudohnya tinggal brapa kerat je friend kwn tinggal hat nak menegur jelah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Supalah kita pozi kas pun gitu juga sudah meraban ker kisoh lain pulok... sudah kawan buat cara mudah kita buat ded aje buat sebagai halaman hinggap aje tak beria sgt juga dah berfacebooknya :)

      Padam

BLOG INFORMASI | BERITA | PENGETAHUAN | SEJARAH | TOKOH | PAHLAWAN | ADAT RESAM & KEBUDAYAAN | NUMISMATIK & MATAWANG KONGSIKAN PANDANGAN ANDA BERSAMA KAMI.

SENARAI POST TERKINI

RUANG PENGIKLANAN

JANGAN LUPA KLIK PESANAN PENAJA PERCUMA SAHAJA

ARKIB ENTRI AKU ANAK PAHANG DISINI :

CARI ARTIKEL BERKAITAN MASUKAN KATA KUNCI

Loading

GROUP NUMISMATIK JUALAN DAN BELIAN.


KLIK IMEJ UNTUK MENYERTAI!