Nuffnang dan No Copy Paste

JANGAN LUPA KLIK PESANAN PENAJA PERCUMA SAHAJA

8 Dis 2012

LIMA TIPS BERPASANGAN DENGAN DUDA ATAU JANDA :)

Salam, kalau baca kepada tajuk lain macam sahaja bunyinya, tajuk agak ganas sikit :) Tidak dinafikan sememangnya ada dikalangan orang perempuan yang tertarik dengan duda dan begitu juga disebaliknya. Selain faktor ketentuan jodoh dan sebagainya. Disini ada beberapa tips yang bermanfaat seandainya situasi ini terjadi atau bakal terjadi terhadap anda .:)

Bercouple dengan duda atau janda memang tidak ada salahnya namun sebelum anda menjalin percintaan dengan mereka sebaiknya anda harus memerihatikan beberapa perkara dibawah ini agar dikemudian hari anda tidak menyesal setelah bercouple dan bahkan telah berkahwin dengan mereka. Berikut ini ada beberapa tips jika anda ingin bercouple dengan mereka. Ingin tahu jom teruskan pembacaan anda berkaitan dengan 5 Tips Bercouple Dengan Duda atau Janda.

1.Apakah anda mahu mempunyai zuriat?
Sebelum anda bercouple dengan mereka lihat dulu apakah mereka ini sudah mempunyai anak dan tanyakan kepada beliau jika sudah berkahwin nanti apakah beliau mahu mempunyai anak dari anda, apa tidaknya biasalah mereka yang sudah mempunyai anak dan anak-anak yang lain tetap menjadi tanggungannya. Mana tahu mungkin beliau sudah tidak mahu mempunyai anak. Anda seharus menanyakan perkara ini sebab anak dalam suatu perkahwinan sangat penting. Perlu diperhatikan jangan pernah memaksakan kehendak anda bincangkan ini semua secara baik.

2. Bekas Isterinya atau Suaminya
Bekas isteri atau suami merupakan sebahagian dari dairy masa silamnya. Anda perhatikan jika pasangan anda masih bermasalah dengan bekas isteri atau suminya. Masih ada permasalahan yang belum diselesaikan tentang percerainya di mahkamah sebaiknya anda jangan ikut campur dengan urusan ini.Jangan libatkan diri anda turut sama dengan situsi ini. Pasti banyak mengundang masalahnya.

3. Jangan Terburu-buru
Rancanglah segalanya dengan penuh berhemah dan jangan terburu-buru mengambil keputusan untuk berkahwin biasanya lelaki duda atau perempuan janda memerlukan waktu untuk mengisi hatinya dengan orang lain jangan kerana anda terlalu ingin cepat bernikah dengan pasangan anda, anda malah diputuskan daripada mereka yang masih mengharapkan anda.

4. Masalah Kewangan
Perhatikan masalah kewangan jangan perkara ini kelak menambah beban kewangan kepada anda. Sudah tentu sekali akan terjadi masalah kewangan dikemudian hari. Biasanya duda atau janda yang sudah mempunyai anak pasti tidak dapat tidak terpaksa menangung kos sara hidup dan lain-lain perkara yang berkaitan. Bebezalah seandainya mereka itu memang jenis orang yang berada :)

5. Ambil Tahu Tentang Urusan Seharianya.
Apabila pasangan anda selalu disibukkan dengan urusan bersama bekas isteri atau suami dan anak-anaknya, maka itu menandakan bahawa dirinya masih belum bersedia dan serius dengan anda. Sebaiknya anda pastikan terlebih dahulu, sama ada pasangan anda mempunyai cukup masa untuk bersama anda atau tidak. Perkara ini amat berbeza jika pasangan tersebut tersebut telah bercerai mati dengan isteri atau suaminya yang dahulu. Mungkin beberapa masalah lain diatas tidak akan timbul :)

Akhir sekali seandainya anda telah bersedia dengan sebarang kemungkinan diatas teruskan sahaja niat anda itu. Paling penting jangan main redah aje :) Gamaknya kalau kita berminat pada mereka yang berstatus single mungkin masalah di atas tidak perlu difikirkan sangat :) akuanakpahang

Wassalam, Wa'allahhualam.
 

10 ulasan:

  1. Salam,
    Tips yang cukup baik,
    kakak ipar saya pernah berpesan kalau nak
    kawin dengan duda atau janda,
    jangan cari yang bercerai hidup,
    carilah yang becerai mati,,,

    BalasPadam
  2. Wmsalam... terima kasih sekadar perkongsian bersama.

    BalasPadam
  3. tips yg agak bagus tapi no1 dgn no2 jer yg positif.. lain lebih kepada negatif. ini bukan tips utk kebaikan.. tapi untuk menakutkan jodoh org ramai di luar sana tu..

    macam ni la pandang negatif terhadap golongan duda/janda... always have their scary thought..

    BalasPadam
  4. Kalau nk kahwin dgn duda/janda yg ada anak pastikan anda bersedia utk berkongsi kasih dgn anak2 mereka, kerana mereka akan beri perhatian lebih pada anak2 mereka berbanding diri anda.

    BalasPadam
  5. Kalau nk kahwin dgn duda/janda yg ada anak pastikan anda bersedia utk berkongsi kasih dgn anak2 mereka, kerana mereka akan beri perhatian lebih pada anak2 mereka berbanding diri anda.

    BalasPadam
  6. salam..sy skrng bercinta dgn duda..bekas isteri beliau stu office..ktenye dh lme brcerai..Allah, :'( brat trime semua ni..tpi hati dh syang...kmi dh knal antara family..brape bln kmi brcinta bru psngn sy beritahu bhawa dia adalh dude..
    soaln sy, boleh x sy mnyuruh psngn sy(duda) mnceritakan kisah hidup beliau ketika dlu..???salah x sy brtanye??tlongg pls..... :'( sdih sngt..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sekadar bertanya soalan tidak salahnya, tapi kena pada tmpt dan kedudukannya... sekiranya beliau tidak berminat jgn memaksa biasanya org lelaki tidak berminat kepada perkara yang lepas untuk ditanya dan di imbau kembali. Jika anda sudah menjadi suami isteri nnt pasti beliau akan memceritakan segala kena ambil masa utk itu. TQ

      Padam
    2. Baik tnye dulu kot bile dh kawen t mcm2 tnye lgi makan ati...

      Padam
    3. bercinta dengan duda . ada anak .. bukan bermaksud x suka pda ank dia . soal pkhwinan kena juga fikir soal keluarga dia .. bukan sje nk terima dia je .. cara sy berfikir .. sya meletakkn diri sbg ank dia .. ape pun ikstikharah .. maklumlh bila dh melibtkn perasaan ni .. moga dipermudahkn .. klau xde jdoh biarlah jd hubungan yang baik ..

      Padam

BLOG INFORMASI | BERITA | PENGETAHUAN | SEJARAH | TOKOH | PAHLAWAN | ADAT RESAM & KEBUDAYAAN | NUMISMATIK & MATAWANG KONGSIKAN PANDANGAN ANDA BERSAMA KAMI.

SENARAI POST TERKINI

RUANG PENGIKLANAN

JANGAN LUPA KLIK PESANAN PENAJA PERCUMA SAHAJA

ARKIB ENTRI AKU ANAK PAHANG DISINI :

CARI ARTIKEL BERKAITAN MASUKAN KATA KUNCI

Loading

GROUP NUMISMATIK JUALAN DAN BELIAN.


KLIK IMEJ UNTUK MENYERTAI!