Nuffnang dan No Copy Paste

JANGAN LUPA KLIK PESANAN PENAJA PERCUMA SAHAJA

13 Dis 2012

KENAPA SUKA MEMILIH-MILIH PASANGAN HIDUP ?

Suka pilih pilih pasangan hidup bukanlah perkara yang salah tetapi bagi sebahagian orang kebiasan suka pilih pilih pasangan ini diangap tidak baik dan tidak bagus. Banyak orang yang akan memandang serong terhadap anda jika anda selalu memilih milih pasangan. Ternyata ada beberapa penyebab kenapa kita suka memilih pasangan dalam ertikata memilih pasangan hidup. Sudahnya usia juga semakin lanjut :( Jom perhatikan lima alasan "Kenapa Suka Memilih-milih Pasangan Hidup"

1. Beban kerja yang terlalu banyak.
Sibuk dengan pekerjaan membuat orang tidak sempat bercinta dan mencari pasangan kerana biasa banyak kekasih yang gak bisa mengerti kesibukan si kekasih dan menuntut sesuatu yang lebih untuk mengorbankan pekerjan. Makanya orang yang mempunyai banyak pekerjan cenderung memilih milihpasangan hidupnya.

2. Takut Patah hati.
Sering patah hati kerana cinta biasa membuat orang jadi lebih memilih pasangan agar tidak di khianati lagi cintanya dan gak lagi patah hati dengan pacar yang barunya inilah yang membuat orang yang sering patah hati cenderung memilih milih pasangan.

3. Bimbang Orang Tak sudi.
Setiap orang tentu takut menerima penolakan dalam cinta. Dengan demikian, mereka pun memutuskan untuk tidak bertahan pada satu hubungan dalam waktu yang lama. Suka pilih-pilih pasangan menjadi salah satu penunjuk rendahnya rasa percaya diri. Mereka mungkin takut ditolak ketika serius melamar pasangan.

4. Terlalu Memilih Pasangan Yang Sempurna
Tidak ada manusia yang sempura atau seratus peratus sempurna, jadi anda jangan mencari pasangan yang sempurna kerana semua pasti ada kekuranganya. Jika anda tetap mahu mencari pasangan hidup yang sempurna maka anda aka sukar mendapat jodoh dan inilah sebabnya orang yang mencari pasangan yang sempurna selalu memilih-milih pasangannya.

5. Terlalu berkira mereka yang paling sesuai.
Beberapa orang mempunyai ketakutan besar akan erti kesetiaan. Mereka ragu apakah mereka akan bahagia dangan pasangan yang sama. Oleh kerana itu, orang semacam ini memutuskan untuk bertukar ganti pasangan dan tidak mahu mempunyai ikatan yang serius.

Bak pepatah melayu jangan memilih-milih tebu, sudah terpilih tekung tebu :(
* Gambar Sekadar Hiasan

Wassalam, Wa'allahhualam.
 

1 ulasan:

BLOG INFORMASI | BERITA | PENGETAHUAN | SEJARAH | TOKOH | PAHLAWAN | ADAT RESAM & KEBUDAYAAN | NUMISMATIK & MATAWANG KONGSIKAN PANDANGAN ANDA BERSAMA KAMI.

SENARAI POST TERKINI

RUANG PENGIKLANAN

JANGAN LUPA KLIK PESANAN PENAJA PERCUMA SAHAJA

ARKIB ENTRI AKU ANAK PAHANG DISINI :

CARI ARTIKEL BERKAITAN MASUKAN KATA KUNCI

Loading

GROUP NUMISMATIK JUALAN DAN BELIAN.


KLIK IMEJ UNTUK MENYERTAI!