Nuffnang dan No Copy Paste

JANGAN LUPA KLIK PESANAN PENAJA PERCUMA SAHAJA

UPDATE ENTRI TERKINI :

26 Nov 2012

DUNIA DI AKHIR ZAMAN MANUSIA AKAN BERZINA DI JALANAN.

TELAH banyak kita saksikan pada masa ini perzinaan merebak di mana-mana. Namun, satu kisah yang diceritkan menjelang hari kiamat, setelah manusia melalui zaman keemasan (dengan turunnya Nabi Isa AS dan dipimpinnya manusia oleh al-Mahdi), manusia akan hidup dalam keadaan yang seburuk-buruknya, tidak ubah seperti binatang. Rasulullah SAW menceritakan tentang peristiwa itu sebagaimana yang diriwayatkan Abu Hurairah RA:

"Demi Dzat yang jiwaku di tangan-Nya, umat ini tidak akan punah, sampai ada laki-laki mendatangi perempuan, lalu menyetubuhinya di jalan. Lantas orang yang terbaik pada masa itu adalah yang mengatakan: 'Alangkah baiknya jika kamu bersembunyi di balik tembok ini. "(HR Abu Ya'la)

Inilah puncak keruntuhan akhlak manusia dalam perzinaan yang akan berulang kembali di akhir zaman, selepas wafatnya Nabi Isa AS dan Imam Mahdi. Manusia akan kembali ke zaman jahiliyah, bahkan lebih buruk lagi. Orang-orang yang tidak waras akan melakukan hubungan badan seperti haiwan secara terang-terangan, di jalanan, di jambatan, di tempat terbuka dan banyak ditonton orang.

Parahnya lagi, orang-orang yang paling popular masa itu tidak mampu mengulas apa-apa masa melihatnya, selain menyeru agar pelaku zina di tempat itu menyingkir dan melakukannya di di tempat yang agak tertutup. Bahkan, ada di antara orang yang paling popular masa itu yang melihatnya juga tertarik untuk melakukan perbuatan bejat tersebut, namun hati nuraninya meminta dirinya untuk melakukannya di tempat yang tersembunyi. Jika demikian adalah manusia terbaik masa itu, bagaimana dengan manusia keruntuhan akhlaknya?

Rasulullah SAW bersabda: "Dan yang tinggal adalah seburuk-buruk manusia, mereka melakukan hubungan intim di dalamnya bagaikan keldai, maka pada merekalah kiamat akan terjadi." (HR Muslim)

Mungkin situasi ini sudah ada iras-irasnya dihari ini. Semoga kita tidak di ketemukan dengan situasi ini. Beruntunglah jika pada hari ini kita masih berjumpa dengan orang-orang waras dan sihat akhlaknya yang mengutuk dan menolak tindakan keruntuhan akhlak dan jenayah seperti ini. Sumber Asal :  http://islampos.com | Olahan semula : akuanakpahang

AAP- Dan ada juga dicerita oleh seorang ustaz, katanya di akhir zaman orang berzina tidak ubah seperti anjing dan kucing kalau kita meminta laluan " mintak ketepi sikit" itu pun sudah hebat imannya kata ustaz tersebut.

Wassalam, Wa'allahhualam.
  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BLOG INFORMASI | BERITA | PENGETAHUAN | SEJARAH | TOKOH | PAHLAWAN | ADAT RESAM & KEBUDAYAAN | NUMISMATIK & MATAWANG KONGSIKAN PANDANGAN ANDA BERSAMA KAMI.

SENARAI POST TERKINI

RUANG PENGIKLANAN

JANGAN LUPA KLIK PESANAN PENAJA PERCUMA SAHAJA

ARKIB ENTRI AKU ANAK PAHANG DISINI :

CARIAN ARTIKEL

Loading

JOIN GROUP NUMISMATIK JUAL BELI

COIN LAMA, DUIT KERTAS LAMA & SETEM LAMA MEMBELI & MENJUAL

HOME

>>KLIK KEMBALI KE HALAMAN UTAMA<<