Nuffnang dan No Copy Paste

JANGAN LUPA KLIK PESANAN PENAJA PERCUMA SAHAJA

9 Okt 2012

JANGANLAH UPLOAD GAMBAR YANG MEMALUKAN DI FACEBOOK !

Gambar Ehsan Gempak.org

Aduss.. apalah maknanya mengupload atau memuat naik gambar yang memalukan di facebook seperti ini. Terkadang bukan sahaja tidak bermoral dan lucah.... pastinya gambar tersebut banyak mendatangkan tanggapan negatif dan tanggapan buruk orang lain, masyarakat amnya yang turut sama lihat wajah anda.

Mungkin orang tidak mengenali anda akan tertapi jika di nilai pada gambar (status profile anda ) yang telah anda muat naikkan... mereka tetap akan bersangka tidak baik terhadap anda.  Jika direnung-renungkan sejenak sememang gambar seumpama ini langsung tidak memberi makna pada sesiapa.

AAP- Saranan berfikirlah dengan sewaras-warasnya sebelum anda sendiri yang muat naik gambar yang tidak sepatutnya... bersediakah anda dengan cemuhan orang atau bersediakah anda dengan gambar anda kelak akan dijaja dan kata orang siang malam? Beringat sebelum kena! Sesal dahulu pendapatan sesal kemudian tidak berguna. Paling penting ingat sama... dek kerana gambar seumpama itu yang telah anda muat naikan jika sekiranya anda meninggal awal tanpa sempat mendeletekan gambar-gambar tersebut apa akan jadi? . Kalau kena khainat itu cerita lain. Moralnya juga letak sahaja gambar yang cantik dan sopan.

Wassalam, Wa'allahhualam.
 

4 ulasan:

  1. bebudak ikut dan mereka je ni
    x tau apa risikonya nanti

    BalasPadam
  2. tu lah budak2.... tak fikir panjang, mereka fikir seronok masa tu je, risiko yg mendatang tak diambilkira.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju. Penting juga untuk dipesan dan dikabo kepada anak-anak kita... jangan dah terantuk baru nak tergadah nanti.

      Padam

BLOG INFORMASI | BERITA | PENGETAHUAN | SEJARAH | TOKOH | PAHLAWAN | ADAT RESAM & KEBUDAYAAN | NUMISMATIK & MATAWANG KONGSIKAN PANDANGAN ANDA BERSAMA KAMI.

SENARAI POST TERKINI

RUANG PENGIKLANAN

JANGAN LUPA KLIK PESANAN PENAJA PERCUMA SAHAJA

ARKIB ENTRI AKU ANAK PAHANG DISINI :

CARI ARTIKEL BERKAITAN MASUKAN KATA KUNCI

Loading

GROUP NUMISMATIK JUALAN DAN BELIAN.


KLIK IMEJ UNTUK MENYERTAI!