UPDATE ENTRI TERKINI : AKU ANAK PAHANG

22 Ogo 2012

MISTERI JALAN KARAK LAMA BERHANTU.

Kata orang jalan karak lama (Bentong) ini banyak cerita dan kisah misterinya. Macam-macam benda yang telah ditemui dan telah dijumpa orang. Jom baca beberapa kisah yang telah dicerita orang memang seram.

1.Cerita seorang polis, satu hari naik motor ikut jalan lama ni. Nak dijadikan cerita sampai satu kawasan tu,dia nampak banyak kereta paking tepi jalan,tapi yang peliknya kat situ gelap gelita,seorang manusia pun tak ada dan yang paling pelik,semua kereta yang paking tu jenis kereta lama tapi masih cantik. Apa lagi, polis terebut terus melarikan diri la sampai genting sempah (petronas).

2.Menurut cerita ramai juga yang ingin mengelak kesesakan lalu lintas ikut jalan lama karak (nak balik KL).Tetapi hampir 80% orang yang lalu disini bukan sahaja waktu malam,tengah hari siang buta pun akan berpatah balik. Sebab dah tak tahan menanggung seram!

3.Dalam satu cerita lain, pemandu bas di situ pernah bercerita pada satu malam selepas bas terakhir dari KL ke bentong lebih kurang pukul 9 mlm, dia telah mengambil penumpang di kawasan tersebut yang kebiasaanya sunyi.. Seperti biasa kondaktor bas memberi tiket. Riuh rendah la dlm bas tu sebab ramai penumpang..Bila hampir sampai di Bentong penumpang-pemunpang turun di satu kawasan hutan@kampung….Sampai di stesen Bentong bila konduktor bas tu nak kira duit balik terkejut tengok dalam beg dia penuh dengan daun saja, mana perginya duit tadi?…jalan lama karak

4.Pernah juga terbaca ,beberapa orang polis pernah terserempak dengan Rashid Maiden(Bekas ketua Komunis Pahang)bersembahyang berlapitkan daun pisang ditepi jalan,tetapi mereka hanya tergamam melihat kelibat Rashid Maiden sehingga la selesai sembahyang..selepas itu..hilang..

5.Mengikut cerita dan laporan akhbar, mangsa menghantar isterinya yang bekerja sebagai Manager McDonalds di Genting Sempah.Masa perjalanan pulang, si suami tetiba hilang di Jalan Lama Bentong- Gombak disyaki kemalangan di salah satu gaung. Si isterinya berjalan menyusuri jalan lama tu selama seminggu untuk mencari suaminya malangnya tak berjumpa,Kemudian, dalam sebulan lepas tu orang asli dan pihak polis menjumpai kereta si suami dalam gaung di KM 40 Bentong tetapi tiada pemandu di dalam. dalam lebih kurang seratus meter dari kereta itu, mereka terjumpa tulang manusia yang lengkap berbaju Melayu tapi tiada langsung daging pada badan mangsa. Baju Melayu tu masih lagi elok, dan jika dikatakan mayat dimakan binatang liar, tiada sebarang kesan kecederaan dan tulang semuanya lengkap.

6.Tentang hantu yang makan orang ni pula berlaku pada era 80’an..si suami ni pergi mencari air kerana kereta dia “temperature” naik. Si isteri tunggu di dalam kereta,lama juga dia tunggu suaminya….lepas tu datang kereta peronda polis,si polis suruh isterinya keluar dari kereta dan terus ke kereta polis dan polis tu cakap “jangan pandang belakang”..bila dengar polis cakap macam itu,si isteri ni terus pandang.. Apa yang memeranjatkan ialah si suami ada dekat atas bumbung kereta dengan anggota badannya hancur! - Sumber asal : Muka Buku Network Facebook. 

AAP- Memang keras kawasan ini gamaknya... macam-macam cerita misteri jalan karak lama ini dan bermacam edisi ceritanya... jika anda berani dan berminat nak mencuba jom lalu :)

Wassalam, Wa'allahhualam.

19 ulasan:

  1. brhati-hati di semua jalan raya & lebuh raya.. :)

    Selamat Beraya!

    BalasPadam
  2. abang ipar baru lalu raya ke-3 hari tu. takde plak dia citer apa2..

    BalasPadam
    Balasan
    1. sebab itu kalau lalu jalan itu kena membaca ayat kursi atau pasang cd mp3 yangmemuatkan ayat2 al quran

      Padam
  3. CITA YANG LAST TU MACAM DALAM CITA KARAK LA...BOS SAYA PUN TAK BRANI LALU JALAN TU KALU DAH LEBIH DARI PUKUL 6 PTG..

    BalasPadam
  4. Memang keras... trutama permukaan jln nya yg berturap tar...
    Hehe... slmt hari raya, maaf zahir batin.. hati2 memandu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehe... betul tu jln tar mmg keras :) slamat hari raya :)

      Padam
  5. Selamat Hari Raya Aidil Fitri
    Maaf zahir dan batin....
    Taqabalallahu minna wa minkum...

    tak pernah jumpa lagi,jadi tak nak
    percayalah..he he..

    BalasPadam
  6. memang keras tu banyak batu batan kat sama :)
    semua itu dalam kekuasa Allah jua...

    BalasPadam
  7. kalau nak jimat duit boleh lalu jalan ini ...tapi tanggung risiko lah..
    Selamat hari raya, maaf zahir batin

    BalasPadam
  8. Hantu orang takut kitnye jari dia orang bawok kulu kilir :)

    BalasPadam
  9. salam..aku slalu gak lalu jln lama tu..aku duk gombak..kg kat raub..kdg boring ikut hiway ikut la jln tu sorg2..setakat ni takde ape lg berlaku kat aku..harap2 lpas ni pun takde laa...mmg slalu sgt aku ikut jln tu...mlm ke siang ke...tp nasihat aku jln lalu situ kalo ari ujan atau lepas ujan.. tu je..

    BalasPadam
  10. banyak versi dah pasal misteri jalan ni...

    BalasPadam
  11. Anda free..luangkan masa anda sekejap dgn mendengar&membaca AlQuran secara online di www.alquran.co.cc

    BalasPadam
  12. insyaallah jgn takut,ingt akan allah,allah maha berkuasa

    BalasPadam
  13. insyaallah jgn takut,ingt akan allah,allah maha berkuasa

    BalasPadam
  14. entah2 di situ ada perompak beroperasi. sengaja bg takut orang yg limpas kat situ.

    BalasPadam
  15. selalu lalu jalan ni. abah dulu pun selalu kerja area ni. tak pernah lagi lah aku ke,sedara mara ke,abah ke,jumpa benda2 pelik. monyet banyak la. tak pun bebudak longkai. yang pelik pun kalau ade pemandu lori singgah mandi. eh.

    BalasPadam
  16. tpi jln karak tu ok je.....(bgi sye la)
    sbb slame ni sye lalu sne x der plak mpk bnde2 sebegitu....

    BalasPadam

PERINGATAN: Blog Aku Anak Pahang tidak bertanggungjawab terhadap mana-mana komentar yang diutarakan melalui laman blog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian pemilik blog. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

KLIK PERCUMA DAPATKAN INFO SELANJUTNYA.

SENARAI ENTRI TERKINI :

RUJUK ARKIB ENTRI AKU ANAK PAHANG DISINI :