Kod HTML Script No Copy Paste

UPDATE ENTRI TERKINI :

4 Okt 2011

Mata Ketumbit macam mana nak hilang?

Penyakit ketumbit ini tidak tahu datang dari mana dan apa puncanya... tau tau mata dah jadi bengkak aje keesokan harinya...  ada yang mengatakan kerana kita suka berjaga bermalam... tak kurang lagi hebat ada yang kata sebab kita suka tengok bender-bender tak sepatutnya atau suka mengintai orang hehehe... untuk mengubatinya ada yang suruh kita tuam dengan Air panas - ambil sapu tangan diculup dan diperah lalu dituamkan ke mata.

Ada jugak yang suruh kita cungkil jer ketumbit nie hahaha jangan berbagai saloh cungkil emboh buta mata. Ada jugak yang suruh sapu dengan bawang putih.. oit pedih weh. Ada juga yang ngabor suruh bubuh air susu...  ori punya susu ibu...  jangan ambil susu lembu pulak :)

Jangan lupa semua petua diatas perlu disusuri atau diselangi dengan berselawat sambil pegang mata yang ketumbit tu. Kemudian, buat-buat buangkan ketumbit tu dari mata tu... Banyak sungguh amalannya dan petuanya yak.... yang boleh dibuat dengan ketumbit nie :) tapi bender ini kalau kena mmg tak selesa... lebih sengan kalau orang ngabor kita suka mengintai atau suka nengok benda-benda yang tak baik hehehe....

Kut-kut anda ada petua boleh menghilangkan ketumbit nie moh kongsikan sama... biasanya ketumbit ini tidak lama 1-2 hari sembuhlah :) Jarang-jarang sekali kena juga ketumbit ini :)

 Wassalam, Wa'allahhualam. Salam hormat dan ikhlas daripada :

7 ulasan:

  1. ambik daun belimbing buluh..
    Basuh bersih2..
    Tumbuk sampai hancur..
    pupuk sekeliling kelopak mata..
    jgn kasi masuk dalam mata lak..
    kemudian akan terasa seperti ketumbit tu di tarik2..
    itu dalam proses mengecutkan ketumbit..
    ulanglah beberapa kali..

    ini petua mok keh.. keh kena ketumbit masa umur belasan dolu2..

    BalasPadam
  2. AzMask - Terima kasih byk2 kongsi petua yang berfaedah dan bermanfaat boleh dicuba bagi mereka yang terkena ketumbit ini TQ.

    BalasPadam
  3. satu lagi petua yg berkesan dengan serta merta ialah ..















    pakai cermin mata hitam ! hehe

    BalasPadam
  4. Assalam..
    Sebelum dia membesar, maksudnya masa dia masih lagi kecil (baru nak jadi), ambil hujung kain pelikat atau kain batik, gergajikan ketumbit tu agar segera pecah....

    http://azilas.blogspot.com

    BalasPadam
  5. al-lavendari - menarik juga tu hehehe...

    Iza - terima kasih berkongsi petua yang menarik tu. TQ

    BalasPadam
  6. nak lg senang... intai org lama2.. nanti ketumbit tu hilang r sbb ngeri n penat asyik ngintai jerk... kekekkekek... (melawak jerk)

    BalasPadam
  7. Punca sebenarnya mmg org x tau..apapun byk petua tu yg blh diamalkan

    BalasPadam

Kongsi buah fikiran anda : PERINGATAN: Blog Aku Anak Pahang tidak bertanggungjawab terhadap mana-mana komentar yang diutarakan melalui laman blog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian pemilik blog. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

KLIK PERCUMA DAPATKAN INFO SELANJUTNYA.

SENARAI ENTRI TERKINI KLIK UNTUK MEMBACA :

RUJUK ARKIB ENTRI AKU ANAK PAHANG DISINI :