Nuffnang dan No Copy Paste

JANGAN LUPA KLIK PESANAN PENAJA PERCUMA SAHAJA

23 Mei 2011

Trend kahwin lewat membimbangkan

Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara (LPPKN) memandang serius isu sosial yang berkaitan dengan trend melewatkan perkahwinan, terutama di kalangan wanita berpendidikan tinggi. Timbalan Ketua Pengarah (Dasar) Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara (LPPKN), Dr. Anjli Doshi Gandhi berkata, fenomena itu boleh membawa implikasi kepada institusi perkahwinan.

Beliau berkata, data terkini menunjukkan 30 peratus wanita di antara umur 25 dan 29 tahun belum berkahwin berbanding 25 peratus untuk lelaki di antara umur 30 dan 34 tahun yang masih bujang.
"Kami memberi perhatian serius trend perkahwinan yang semakin di lewatkan, khasnya di kalangan wanita yang memberi alasan bahawa mereka tidak ada calon yang sesuai,”- Bernama

Moralnya rugi ooo... kahwin lambat nie :) orang lain kalau boleh nak kahwin lebih drp empat hehehe... kalau keje kerajaan naya juga, dah pencen anak masih bersekolah rendah lagi :( nak buat macam mana ajal, maut, jodoh pertemuan bak kata orang tu di tangan tuhan. Kita sekadar boleh merancang dan Allah menentukan segalanya.
 
Wassalam, Wa'allahhualam. Salam hormat daripada :

15 ulasan:

  1. pinjam kata-kata dari seorang teman, aku bukannya tak ada pilihan, aku cuma belum buat pilihan di antara pilihan

    :-)

    BalasPadam
  2. WBH - lebih kurang maksudnya tu.. dia masih belum bersedia le tu :)

    BalasPadam
  3. dah bersedia tapi tak de yang sudi datang mintak cam ne?...

    BalasPadam
  4. dah bersedia tapi tak de yang sudi...cam ne?

    BalasPadam
  5. kdg2 kan, parents pun memainkn peranan.especially zmn skrg..sume mahal2..bukan sengaja lewatkan kawen tp sebab kumpul duit T__T

    BalasPadam
  6. Siapa yang nak kawen dengan saya..sila angkat tangan \o/

    BalasPadam
  7. Puteri Rimba - kena doa byk2 semoga dipercepatnya janji ada niatnya :)

    Khumaera - tul tu jgn dilewatkan sgat rugi hehehe...

    En Syed. - Hok nombor brape tu hehehe :)

    BalasPadam
  8. salam Yassin..
    yang pompuan koi percaya juga
    sebab deme bergaji besor taak mboh
    syer dengan laki yang gaji kecik..
    yang koi heran anak lelaki member
    koi dah 30 pun tak mboh kawin..
    tiap2 malam main game FB je..alahai

    BalasPadam
  9. hehehe kome ade koata 3 lagi wehh
    ni nom tepon hehehee

    BalasPadam
  10. assalamualaikum..

    teringat 8 tahun nan lepas.. adik beradik semua dah kawin.. ayu yang kawin lambat.. sebab masih study...
    adik dah kelek anak, saya kelek sijil dalam konvo. heheheh..

    BalasPadam
  11. saya ada teori
    semua orang dapat kawin dua kali
    tunggulah entri lain kali...

    BalasPadam
  12. Pernah kuar topik ni kat majalah wanita aritu..
    Jawapan salah sorg pensyarah kanan 30an yg belum kawen:

    " saya lambat kawin pun bukan mintak kerajaan tanggung sara hidup saya..kami yang xmau kawin ni sikit pun tak membebankan kerajaan..banyak lagi masalah lain yang kementerian wanita perlu selesaikan,cthnya remaja mengandung luar nikah,masalah ibu tunggal dll. "

    BalasPadam
  13. Shinju - marah ngat yak Pensyarah te yak hehehe... bukan bender org mengingatkan aje tua2 esok susoh anok tadok :)

    BalasPadam

BLOG INFORMASI | BERITA | PENGETAHUAN | SEJARAH | TOKOH | PAHLAWAN | ADAT RESAM & KEBUDAYAAN | NUMISMATIK & MATAWANG KONGSIKAN PANDANGAN ANDA BERSAMA KAMI.

SENARAI POST TERKINI

RUANG PENGIKLANAN

JANGAN LUPA KLIK PESANAN PENAJA PERCUMA SAHAJA

ARKIB ENTRI AKU ANAK PAHANG DISINI :

CARI ARTIKEL BERKAITAN MASUKAN KATA KUNCI

Loading

GROUP NUMISMATIK JUALAN DAN BELIAN.


KLIK IMEJ UNTUK MENYERTAI!