Nuffnang dan No Copy Paste

JANGAN LUPA KLIK PESANAN PENAJA PERCUMA SAHAJA

4 Mei 2011

Berita baik untuk pengguna kenderaan lama.

Kenderaan lebih 10 tahun akan dikenakan kadar premium pasaran yang normal berita baik buat pemilik kenderaan lama.

Berkuat kuasa serta-merta kenderaan lebih 10 tahun akan dikenakan kadar premium pasaran normal. Dalam satu kenyataan, Bank Negara Malaysia berkata kenderaan sedemikian tidak lagi diketegorikan sebagai kenderaan berisiko tinggi. Kenderaan terbabit juga hanya dikehendaki menjalani pemeriksaan tahunan di Puspakom sekiranya dianggap berisiko tinggi.

Bagi memastikan hak pengguna dilindungi, Bank Negara turut melarang penanggung insurans daripada memaksa pelanggan membeli produk bukan motor sebagai syarat mendapatkan perlindungan motor.

Tahun-tahun yang lepas boleh termuntah juga dengan kadar insuran yang di kena utk kenderaan lama dan tua ini :(  setidak-tidaknya perkara tersebut terlepas bebanan juga pada mereka yang berpendapatan rendah macam saya nie :(

Wassalam, Wa'allahhualam. Salam hormat daripada :

10 ulasan:

  1. Haa..kena keluar kan semula kereta kome yang lama ni..

    BalasPadam
  2. seronok gaks dengan berita tu, nampak gaye lama lagile kereta lama kat umah ni ngan kami hehehhe. nak beli baru kereta malaysiapun mahal berdentum dentum

    BalasPadam
  3. alhmadullilah..
    lega bila mendengarnya....

    jom.. guna balik kereta lama

    BalasPadam
  4. seronok dengan berita tu, namapaknye lama lagile kereta buruk tu dengan kami. nak beli baru kereta Malaysiapun mahal berdentum-dentum

    BalasPadam
  5. En Syed - mahal laa pulak rege kereta lama kalu gitu:)

    Noorlara - tul tu kereta baru mahal giler pakai aje kereta lama kalau tak de masalah.. ok le kalau insuran dah di normalkan :)

    BalasPadam
  6. Ayu - banyak semula le kereta lama kat jalan lepas nie yak :)

    BalasPadam
  7. Al Hamdulillah...weh

    baru pas bayor kalu tau dulu tangguh dulu

    BalasPadam
  8. salam Yassin..
    betul ke lagi murah..
    tak mungkin??rasanya
    sekadar permudahkan aje
    kadar sama ikut bank
    dan syarikat insuran lain

    BalasPadam

BLOG INFORMASI | BERITA | PENGETAHUAN | SEJARAH | TOKOH | PAHLAWAN | ADAT RESAM & KEBUDAYAAN | NUMISMATIK & MATAWANG KONGSIKAN PANDANGAN ANDA BERSAMA KAMI.

SENARAI POST TERKINI

RUANG PENGIKLANAN

JANGAN LUPA KLIK PESANAN PENAJA PERCUMA SAHAJA

ARKIB ENTRI AKU ANAK PAHANG DISINI :

CARI ARTIKEL BERKAITAN MASUKAN KATA KUNCI

Loading

WAKTU BERBUKA PUASA BAGI NEGERI PAHANG 2017 DIBAWAKAN OLEH PAIP PAHANG

KLIK GAMBAR UNTUK IMEJ LEBIH JELAS

HOME

>>KLIK KEMBALI KE HALAMAN UTAMA<<