Kod HTML Script No Copy Paste

UPDATE ENTRI TERKINI :

27 Jul 2010

Bahaya minuman 3 in 1





MINUMAN 3-in-1 menjadi kegemaran ramai kerana ia mudah untuk disediakan di mana-mana.




KUALA LUMPUR – Penggunaan produk minuman 3-in-1 yang kini menjadi kegemaran masyarakat Malaysia perlu dikawal pengambilannya kerana ia boleh memudaratkan kesihatan jika diambil secara berlebihan.
Pensyarah Jabatan Pemakanan dan Dietetik Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Dr. Roslee Rajikan berkata, pengguna perlu bijak membuat pilihan dengan melihat label nutrien atau zat makanan pada produk berkenaan.
“Jika ambil produk ini sekali sekala tanpa berlebihan saya rasa tidak timbul masalah tetapi jika sehari lima hingga enam kali, mungkin ia boleh menimbulkan masalah,” katanya semasa ditemu bual oleh pengecara Zulkifli Bujang dalam program Kerusi Panas menerusi Radio 24 hari ini. Berita selanjutnya di akhbar Kosmo!
Moralnya minuman ini amat bahaya jika diambil dgn kadar berlebihan kerana minuman ini mengandungi gula yang tinggi , lemak tepu dan bahan kimia atau bahan awet yang boleh menganggu kesihatan kita. Nasib kawan haram tak minat lalu dgn  minuman seumpama ini. Untuk anda yang suka meminum minuman ini timbang-timbangkanlah sesekali sekali boleh agaknya. Pendek kata kalau bender segera ini semua tak bagus gamaknya.... sakit pun dtg segera juga.


Wassalam. Wa'allahhualam. Salam hormat daripada Pengarang,

12 ulasan:

  1. Assalamualaikum En Yassin,
    Keh langsung tak minat minuman 3 in 1 nih, pening kepala kalau minum, keh lebih suka buat air milo sendiri lebih enak dan berkhasiat, kadang2 minum air suam aja...

    BalasPadam
  2. banyak sangat dah minuman yg. nak ringkas, cepat. Tuang air panas je lepas tu boleh minum. bahaya juga rupa nya, mcm tongkat ali te.

    BalasPadam
  3. Dah berhenti minum dalam sebulan Nescafe 3 in 1.


    sakit kepala & migrain hilang !

    BalasPadam
  4. salam...
    Setuju amat dengan entry aok ni sebab koi penoh juga rasa minuman ni..mmg manis ngat..kalau outstation baru koi bawa 2-3 paket..mmg x elok diamalkan.

    BalasPadam
  5. salam Yassin..
    semoleknya minum green tea
    anti oksida..molek untuk
    perokok tegar cam kita..koi
    mmg anti 3 in 1 ni..tak suka
    benor tak tahu nape..hu hu

    BalasPadam
  6. suka minum kopi 0 tanpa gula jek,..

    hehehe

    BalasPadam
  7. keh pun xminat 3+1 atau apa2 perasa yg bgayut di dinding kedai kopi ni.

    dengor kabornya pulok ketiga2 bahan ni apabila bcampur akan mghasilkan tindak balas kimia yg mengakibatkan kanser weh...

    BalasPadam
  8. Tea tarik pun ada 3 dlm 1 ni..bantai jer..

    BalasPadam
  9. mengkala di opis hok 3in1 te mudohnye.

    BalasPadam
  10. huh!...baik milo wat sniri..or nescafe bt sniri..lbh sedap..

    BalasPadam
  11. LL - itu hok baiknya air tangan sendiri...

    Endiem - mmg bahaya amat bender segera sakit pun dtg segera juga.

    Azrina - supa saya juga laa tapi saya brenti dah lama mula drp sekolah menengah lagi.

    Ozzy - Usahlah.. mmg tak elok bender ini nok cepat ada yg tak kenanya.

    Zul - nanti kawan cari dan try.

    Pie - mmg ada bahan kimia tu yg tak pasai tu ..tak dapat pening minum pun pening maruu...

    En. Syed - sesekali sekala ok.

    Nezhul - tu laa bendernya...hehehe

    Anep - saya sokong.

    BalasPadam
  12. lorr..minuman kesihatan mende gitu...

    BalasPadam

PERINGATAN: Blog Aku Anak Pahang tidak bertanggungjawab terhadap mana-mana komentar yang diutarakan melalui laman blog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian pemilik blog. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

KLIK PERCUMA DAPATKAN INFO SELANJUTNYA.

SENARAI ENTRI TERKINI :

RUJUK ARKIB ENTRI AKU ANAK PAHANG DISINI :