UPDATE ENTRI TERKINI : AKU ANAK PAHANG

22 Mei 2010

Mimpi di patuk ular

Mat Kundor yang terkejut dari tidurnya di pagi itu terus berbunyi dan berkata "Uuuuu....pehhh!!!!".... lalu disape dek bini dia Munoh Genggong.........."Nape Abang? lain benor bunyinya aok neh".... 

"Kawas..mimpi nok kena patuk dek ulor malam semalam... abender alamat nyer weh? soal di Mat Kundor kepada bininya....."abender aok mimpi nok dipatuk ulor????" dengan nada terkejutnya Munoh Genggong bertanya.


Munoh : "goner rupe  ulornya?"
Mat Kundor : "Ulornye Penik (pendek) aje keknya mulut dia besor....abender alametnya Munoh?"
Munoh : alamatnya adalah Janda ketot mana nok ker aok teeh...(kabor dek Munoh) 
Mat Kundor : "setahu kawas kampung neh teadeh Janda ketot..Janda lebor ade.....hehehe"
Munoh : ( dengan nada selamber berkata) ...."abender ker ulor aok dah matuk ker orang.....nok asu (berkeinginan)  mematuk orang lain"... kabor dek Munoh.
Munoh : "usoh nok beranganlah abg ada orang nok ker aok..lain lah kalau anok dare mimpi di patuk ulor adalah org nak menlamor dia. Sudoh laa abg gi bangun mandi!"


Mat Kundor terus bermenung panjang dan bertanya-tanya ulor mana yang hendok ker dia hehehehe...
U/p : Kata dek orang tua-tua kalau anak dara mimpi di patuk ular itu tandanya dia akan dilamar dek orang. Goner kisah Mat kundor ini yang anak dah 3 mimpi nok kena dipatuk ular?? Hehehehe....

Moralnya mimpi itu hanya sekadar mainan tidor usah mikir dan berangan sangat.


**Entri Edisi dalam Loghat Pahang.

Wassalam. Wa'allahhualam. Salam hormat daripada Pengarang,

14 ulasan:

  1. salam,

    biar mimpi dipatuk ular berkali-kali tapi jangan kena patuk ular betul2 pula..

    BalasPadam
  2. jaga-jaga takut masuk hok keempat ni kena patuk ulo betui sudoh laaa

    BalasPadam
  3. Goner ke yak..kot ander hak meminat ke Mat Kundor gitu..tentu mboh juge merisaukan Munoh Genggong nih..

    BalasPadam
  4. kalau masa bujang syiok jugak ye..

    mana tau ada orang masuk meminang.. hehe

    BalasPadam
  5. mimpi mainan tidor je kundur,hehehe...

    BalasPadam
  6. salam Yassin..
    koi ingat aok mimpi di patok
    ulor ketot..paroh wehh..he he
    apa salahnya kalau dah suka
    hu hu..

    BalasPadam
  7. P/ maya - tul tu kalau kena ulor betul abis kira laa..

    Cemomoi - maru gitu..

    En Syed - munoh genmggong tu mikir juge tu hehehe....

    Mazru - gutlah manian je te!

    azrina - tul tu keknya macam mat Kundor nei anak dah masuk 3 huhuhu....

    Zul - bukan kawan keknya Mt kundor tu hehehe....

    BalasPadam
  8. Kata orang, nak kena nombor ekor. Mat Kundor baik beli. Kalau tak beli nanti asyik menyebut kalau...kalau...kalau...Kalau tak beli mana nak kena. Jangan dengor cakap orang luar tepi, beli ekor tu haram. Belilah ekor yang tak haram...

    BalasPadam
  9. Pak Ngoh - Makan sup ekorlah Mat Kundor tu... (sebab dia tak beli nombor dia beli ekor aje) hehehe....

    BalasPadam
  10. Mainan tido pun ramei yang mikir kalo bab mimpi ni weh...

    BalasPadam
  11. ~~~@@@~~~
    ” Assalamualaikum salam sejahtera,
    Pemanis kata pembuka bicara;
    Dari Blog kami bercerita,
    Untuk tatapan sahabat semua”
    ~~~@@@~~~
    http://firestartingautomobil.blogspot.com/
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

    Salam sebuah persahabatan salam perkenalan dari kami salam dihulur tanda sebuah perkenalan ….Semoga kami menerima respon yang baik dari kamu…. Thanks againt…

    mimpi hanya mainan tidur.. adekalanya syok, menyeramkan, suka , duka dan menghairankan.. ape pun jika kita ingat itu adelah peranan otak kiri atau kanan mengingati sesuatu peristiwa

    BalasPadam
  12. ada petua ke nok dapat mimpi cam gitu?

    nak merasa jugek......

    BalasPadam
  13. popaleh...dah anok 3 pun patuk dek ulor gek...kala munah yg kena patuk logik gek..;p

    BalasPadam
  14. shinju - hehehe yaa juge yeek..kut rezeki mat kundor kut hehehe

    BalasPadam

PERINGATAN: Blog Aku Anak Pahang tidak bertanggungjawab terhadap mana-mana komentar yang diutarakan melalui laman blog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian pemilik blog. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

KLIK PERCUMA DAPATKAN INFO SELANJUTNYA.

SENARAI ENTRI TERKINI :

RUJUK ARKIB ENTRI AKU ANAK PAHANG DISINI :