Nuffnang dan No Copy Paste

JANGAN LUPA KLIK PESANAN PENAJA PERCUMA SAHAJA

17 Dis 2009

Nak menjual Karipap


Gayoh berpakat-pakat dengan abg Sudin.... goner gaya nak mencari sedikit pendapatan tambahan maka berbincanglah dema berdua itu bergitu bergini apa bender yang membolehkan dema mendapat duit tambahan sikit....maklumlah org sesari nei abis berniaga berlake.....Yaaaa... abang kata di Gayoh kawan berniaga karipap goner?? Cisss kata Sudin dalam banyak-banyak bender hok boleh dijual karipap juge hok aok ingat....balas dik sudin... aok ingat karipap aok sedak ker kata di Sudin tak kawan sokmo tolong mengabiskan karipap aok tu...tak padan gitu kawan juge sokmo kena uli tepungnya...entoh abender aok buat kadang tu tepungnya tak reti2 kembang ..tak kuasa lah kawan....kata dik Sudin....


Laa..... kata dik Gayoh kita buat molek laa...kena adunan uli nya sedak karipap tu esok kita buat karipap putor kata di Gayoh... ....ngape ker selama neh.....jarang met kawan rasa karipap sedak aok teeh...kabor di Sudin....ada masa inti nyer pun tak terkantuk..... tak uboh macam kerang busuk aje...kawan rasa tak selera org lain mekala nok makan nyer.... kabor dik Sudin hehehehehe ame tidak kemuka nei ........Ahh...tak diberi aje....mekala di beri free abis nyer sental dik demanya..... kash tak setujulah ame ker aok nok menjual karipap kata dik Sudin.


Abg ce tengok Akak Jan tu haa jual karipap berkerumum org membeli kata dik Gayoh...tamboh-tamboh kawan abg tu yang membeli si Samad dgn Dollah tu haa... Karipap dia lain Gayoh...tak serupa Karipap aok...hok dia gebu aje...lembut aje... kata di Sudin...karipap dia mmg tak boleh lawan laa...karipap Akak Jan molek ngat kembang melekap jarang ngat tersenget macam karipap aok...mekala tidak gitu Samad dgn Dollah tu tak menjadi pelanggan setia dia...kabor di Sudin....tamboh pulok dema berdua tu antu karipap....mmg ahli karipap sokmo hidup dema tu. hehehe kabor dik Sudin.


Sudoh biarlah.... kawan kuar dulu, nok gi nengok karipap Akak Jan tu....mekala ada lagi... kawan beli ke aok karang....aok nok? tanya dik Sudin....tak bahawe kash...makan laa ke org sorang, aok memangnya mekala karipap org selok...karipap kash tak sedak sokmo...jaga malam nei karang kawan nok buat karipap aok usah uli-uli biar kawan buat sendiri...kabor di Gayoh. Sambil menarik muka masam dan Sudin pun terus keluar.


Wa'allahhualam - Pengarang Akuanakpahang

3 ulasan:

  1. Karipap hok tak sedak tu la di mamoh sokmo..Bertaun dah makan hok tu je..hehe

    BalasPadam
  2. aduiii... ngaper nyer la kipap hok jadi mangsa.... hehehehe....
    Akak Jan xder menjual ker bentong nih weh?? nak gak merasa kipap gebu... hehehe...

    BalasPadam
  3. Koy - dtg Jerantut Kak jan Karipap mmg ada..kekenya dia jual karipap segera balik goreng. Hehehehe

    BalasPadam

BLOG INFORMASI | BERITA | PENGETAHUAN | SEJARAH | TOKOH | PAHLAWAN | ADAT RESAM & KEBUDAYAAN | NUMISMATIK & MATAWANG KONGSIKAN PANDANGAN ANDA BERSAMA KAMI.

SENARAI POST TERKINI

RUANG PENGIKLANAN

JANGAN LUPA KLIK PESANAN PENAJA PERCUMA SAHAJA

ARKIB ENTRI AKU ANAK PAHANG DISINI :

CARI ARTIKEL BERKAITAN MASUKAN KATA KUNCI

Loading

WAKTU BERBUKA PUASA BAGI NEGERI PAHANG 2017 DIBAWAKAN OLEH PAIP PAHANG

KLIK GAMBAR UNTUK IMEJ LEBIH JELAS

HOME

>>KLIK KEMBALI KE HALAMAN UTAMA<<