Nuffnang dan No Copy Paste

JANGAN LUPA KLIK PESANAN PENAJA PERCUMA SAHAJA

2 Dis 2009

Bandar Ayam kampung

Sebelah pagi tadi saya ke Kuantan ada hal berkiatan dgn tugas Jabatan. Kebiasannya kalau saya ke Kuantan saya terus naik Highway, amat jarang sekali lalu ke Bandar Maran ini keknya hari ini rodong kawan tu mengajok ikut jalan lama masuk Bandar Jengka keluar ke Maran dan terus ke Kuantan. Bila aje sampai ke Bandar Maran kawan ternampok Batu mercu tanda - MARAN BANDAR AYAM KAMPUNG. Rodong kawan tu berkata "Bandor Ayam Kampung??" banyak ngat ker ayam kampung kat Maran nei.......kawan cakap entoh... mana kawan tahu...tapi ayat ayam kampung itu banyak ngat maknenya kata di member kawan tu, lalu kawan terpikir juge...sebalik makne yang tersirat Bandar ayam kampung tu.....mekala budak bandor biasa laa bercakap alah...ayam kampung. Jika di terjemahkan dalam bahasa org sesari ini lebih kurang maksudnya menjurus pada seseorang budak yang selekeh, tinggal di kampung yang tidak sehebat mereka tinggal dibandar konunnya.


**Keknya bagi kawan macam ada yang tak kena aje bila disebut Bandar Ayam Kampung nei.
Sekali pandang macam Bandor ayam kampung jantan aje cer tengok gambo tu.

Wa'allahhualam - Pengarang Akuanakpahang

8 ulasan:

  1. Nasib baik nye tulih bando ayam kampung.. Buatnye terjaruh tulih bando bapok ayam atau bando ibu ayam..Tak ke maru..

    BalasPadam
  2. Hehe... Ape ke hal bandar Ayam Kampung? Agaknye nak tiru Temerloh dengan Bandar Ikan Patinnye.>> Jerantut bandar ape?

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum, hiss tak bekenan lalu keh nama bando ayam kaampong tuh, tak kan pulok ada ayam kampong kat bando...kala kampong ayam kampong tahan juga, ayam pun bando ayam bando...hehehe...

    BalasPadam
  4. hmmm..bdr ayam kampong yak..cari lah nama lain yek..bandar ikan puyu ke...hehehe

    BalasPadam
  5. Cikgu k.Lanar - mmg maru mekala nulis bak ayam nei..anak, ibu, bapok ayam sema x kena hehehe.

    Redzda - Jerantut katanya nak letok Bandar ikan kelah.

    Lipislady - ayam kampung keras sikit ayam bando lembik hehehe

    Mazru - betul tu ce carik nama baik sikit hehehe.

    BalasPadam
  6. smekom...
    sape la yg xberape panjang akal boh nama tu...boh nama tu pun xmashor jg..heran..heran

    BalasPadam
  7. Hmmm..bando ayam kampungpun boleh tahan jugak, sekurang2nye dapatle mempromosi bando Maran tu, tapi jgnle pergi bando takde langsung ayam kampung dekat restorannya..

    BalasPadam
  8. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam

BLOG INFORMASI | BERITA | PENGETAHUAN | SEJARAH | TOKOH | PAHLAWAN | ADAT RESAM & KEBUDAYAAN | NUMISMATIK & MATAWANG KONGSIKAN PANDANGAN ANDA BERSAMA KAMI.

SENARAI POST TERKINI

RUANG PENGIKLANAN

JANGAN LUPA KLIK PESANAN PENAJA PERCUMA SAHAJA

ARKIB ENTRI AKU ANAK PAHANG DISINI :

CARI ARTIKEL BERKAITAN MASUKAN KATA KUNCI

Loading

WAKTU BERBUKA PUASA BAGI NEGERI PAHANG 2017 DIBAWAKAN OLEH PAIP PAHANG

KLIK GAMBAR UNTUK IMEJ LEBIH JELAS

HOME

>>KLIK KEMBALI KE HALAMAN UTAMA<<