[ UPDATE ENTRI TERKINI : AKU ANAK PAHANG ]

13 Nov 2009

Kemalangan di lampu isyarat Jerantut






Lokasi : Persimpangan lampu isyarat Bandar lama / Jalan Hospital Jerantut.
Masa : 8.20 Malam 12/11/2009

"Persimpangan bahaya" saya pun tidak pasti kenapa dan mengapa persimpangan ini kerap kali berlakunya kemalangan, perkara mudah bolehlah kita cakap soal sikap, kelalaian atau sikap pengguna itu sendiri yang menlanggar peraturan jalan raya, pun bergitu faktor lain perlu juga diambil kira. Jika diamati keadaan persimpangan ini rasanya seperti biasa sahaja atau rasanya tidak ada faktor yang boleh menyumbang kepada kemalangan, apa yang dapat saya sarankan (dan telah banyak kali di syorkan) lampu isyarat ini rasanya elok ditukar pada lampu isyarat yang mempunyai digit atau ketetapan sistem bernombor seperti di bandar-bandar bandar besar. Jadi Pengguna boleh mengagak dan membuat pengamatan sebaiknya berapa saat lagi masa yang masih ada untuk lampu hijau tersebut. Pun bergitu sikap dan keprihatinan kita sebagai pengguna jalan raya sepatutnya memiliki sikap tidak mementingkan diri sendiri dan ada tolak ansurnya.

** Sepatutnya Pihak berkuasa tempatan kena prihatin juga perkara semacam ini.
tak akan nak tunggu banyak mangsa lagi... yang bakal menjadi mangsanya di sini.

6 ulasan:

  1. Lampu isyarat mana nie? Kat depan Jaya lama tue ke?

    Tak perlu berdigit lampu isyarat sebenarnya sebab kalau dah kuning, pandai-pandai la berhenti...Ini, semakin nak kuning, semakin laju dipecutnya...

    BalasPadam
  2. Macam kenei je motor ni weh..nombor plat tak jelas lah en Yassin..

    BalasPadam
  3. Redz - dekat pejabat kesihatan jerantut.
    rasa kena juga guna lampu isyarat berdigit tu redz kawan rasa ada kesannya kelak.

    En Syed - motor budok kg. mat kilau katanya kawan x tau juge budok tu teruk juge katanya selebihnya kawan x tahu.

    BalasPadam
  4. Owh... Kat Gymnasium rakyat tue? Kat situ memang best kalau memecut... Jalan besar la katekan... Sape salah? meember keh dulu eksiden kat depan Jaya...

    Kat depan Jaya lama tue ada jugak orang buat U-turn padahal tak boleh...

    Mintak jauh la dari eksiden... Keh dulu 2 hari sebelum raya eksiden kat India,... Mujur tak teruk, tapi melayang jugak la keh 3 meter...

    BalasPadam
  5. Redz - gitulah gayanya bila kita x ngikut peraturan..padoh laa hukmunya...kawan mitok jauh bender gini..

    BalasPadam
  6. Sallam, keh rasa bete kata reza tu, memang adat pemandu dah, kala lampu oren tu mesti dia akan semakin laju, patutnya slowlah. setengoh tu nampok lampu tu dah tuko meroh, pun pecut laju lagi, bukannye nok betenti.

    Hehehe..keh dulu selalu juge buat u turn ket jaya lama tuh......

    BalasPadam

Kongsikan pandangan anda disini :

KLIK PERCUMA DAPATKAN INFO SELANJUTNYA.

KLIK DAN DAPATKAN INFO SELANJUTNYA!
Temui Kami di Facebook Group Warna Warni Jerantut

SENARAI ENTRI TERKINI DAN POPULAR :

ARKIB ENTRY BLOG AKU ANAK PAHANG

KOMEN TERKINI

CARIAN ARTIKEL BLOG AKU ANAK PAHANG

Loading